توسعه ترانزیت حمل‌ونقل با تکمیل راه‌آهن قزوین رشت

پرشین خودرو: عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: با تکمیل راه‌آهن قزوین – رشت، آستارا و آذربایجان شاهد افزایش سهم جابه‌جایی کالا، مسافر و تقویت ترانزیت در این بخش خواهیم بود.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از باشگاه، مجید کیان‌پور عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه پروژه ریلی راه‌آهن قزوین – رشت نقش بسیار مؤثری در توسعه حمل‌ونقل ریلی دارد، گفت: با تکمیل خط راه‌آهن قزوین – رشت، رشت – آستارا و آذربایجان کریدور شمال به جنوب کشور را به هم متصل می‌شود.

وی با بیان اینکه برای تکمیل کریدور شمال به جنوب باید خط‌های ریلی بوشهر و شیراز را تکمیل کنیم، گفت: دولت باید اولویت برنامه‌های خود را بر تقویت صنعت حمل‌ونقل ریلی قرار دهد و هرچه سریعتر پروژه ریلی رشت – آستارا و آذربایجان را برای توسعه ترانزیت و افزایش حمل بار و کالا به کار گیرد.

کیان‌پور اظهار کرد: با احیای خط ریلی رشت – آستارا و آذربایجان در حلقه مفقوده دسترسی اروپا ایجاد می‌شود و ما می‌توانیم از طریق این صنعت سهم حمل‌ونقل ریلی را در بخش کالا، بار و مسافر در بین کشورهای منطقه افزایش دهیم.

بیشتر بخوانید: ساخت خطوط ریلی دوم برای افزایش ظرفیت حمل و نقل/ راه آهن ایران به افغانستان متصل می‌شود

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه حمل‌ونقل بار و کالا از طریق بخش ریلی برای ما بسیار ضروری است، گفت: متأسفانه هنوز سهم حمل‌ونقل ریلی با اهداف برنامه ششم توسعه فاصله بسیاری دارد و ما می‌توانیم با افتتاح این خط ریلی سهم بزرگی از کالا و بار را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه با راه‌اندازی راه‌آهن ارومیه باید به مرزهای بین‌المللی متصل شویم، گفت: هنوز حلقه مفقوده اتصال ریلی ما به کشورهای همسایه از جمله عراق و آذربایجان تکمیل نشده و به همین منظور سهم ترانزیت ما پایین است، بنابراین باید دولت اولویت برنامه‌های خود را برای تقویت اقتصاد کشور در صنعت حمل و نقل ریلی قرار دهد.

کیان‌پور اظهار کرد: با توسعه صنعت حمل و نقل ریلی شاهد کاهش مصرف سوخت و صرفه‌جویی در زمان و هزینه می‌شویم و از سوی دیگر شاهد ایجاد یک اشتغال پایه برای کشور خواهیم بود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: برای افزایش تولید ناخالص، ایجاد رونق در اقتصاد کشور و افزایش سهم جابه‌جایی کالا، بار و مسافر باید بخش حمل‌ونقل ریلی خود را توسعه دهیم.

وی با بیان اینکه هم اکنون با توجه به پایین بودن قیمت انرژی و سوخت در کشور باید سهم جابه‌جایی بار، کالا و مسافر را در بخش ریلی تقویت کنیم تا شاهد کاهش مصرف سوخت در این بخش باشیم.
 

کد خبر 110688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha