جلسه ای برای قیمت خودرو در کمیسیون صنایع مجلس برگزار نمی شود!

پرشین خودرو: در صورتی که قیمت خودرو اصلاح نشود کمیسیون صنایع از ابزار قانونی برای فشار به دولت برای کاهش قیمت ها استفاده خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ضمن بیان این مطلب به علت وضع کنونی قیمت خودرو در بازار پرداخت و اظهار داشت: سیر صعودی قیمت خودرو در بازار جدای از دلال بازی به عدم نظارت دقیق و رها سازی بازار خودرو توسط دولت باز می گردد.

سید مهدی مقدسی در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو با اشاره به تاکید مجلس در خصوص بررسی اوضاع کنونی قیمت ها در کمیسیون صنایع، گفت: کمیسیون صنایع تا اتمام بررسی بودجه امکان برگزاری جلسه ای در خصوص قیمت خودرو را ندارد.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر امکان دعوت وزیر صنعت و تشکیل جلسه کمیسیون صنایع با توجه به جلسات فشرده بررسی بودجه فراهم نیست بنابراین تا زمانی که بررسی بودجه به اتمام نرسد کمیسیون های تخصصی جلساتی را نخواهند داشت.

مقدسی تصریح کرد: بلافاصله پس از اتمام بررسی برنامه بودجه، کمیسیون صنایع با دعوت از وزیر صنعت و مدیران شرکت های خودروسازی خواستار ارائه توضیحاتی در خصوص وضع کنونی قیمت خودروها در بازار خواهد شد.

 



وی گفت: در صورتی که منطقی بر رفتار اخیر وزارت صمت بر بازار خودرو وجود نداشته باشد مجلس از ابزار نظارتی استفاده کرده و مانع از ادامه وضع کنونی قیمت ها خواهد شد.

عضو کمیسیون صنایع مجلس با اشاره به احتمال اتمام بررسی بودجه ظرف یک هفته آینده، خاطر نشان کرد: ظرف هفته آتی بررسی وضعیت قیمت خودرو در دستور کار کمیسیون صنایع قرار خواهد گرفت و کمیسیون با ارائه توضیحات از وزیر و مدیران شرکتها، مانع از ادامه وضع کنونی در بازار خودرو خواهد شد.

مقدسی همچنین به تذکرات مکرر نمایندگان به وزیر صنعت و معدن در روزهای اخیر پرداخت و به خبرنگار پرشین خودرو گفت: در صورتی که این تذکرات موثر واقع نشود مجلس با اتمام کار بررسی بودجه پرقدرت وارد شده و با همراهی کمیسیون صنایع و فشار قانونی به دولت از روند بوجود آمده در بازار جلوگیری خواهد کرد.

وی همچنین با تاکید بر اینکه باید قیمت خودرو اصلاح شود، اظهار داشت: در صورتی قیمت خودرو اصلاح نشود کمیسیون صنایع از ابزار قانونی برای فشار به دولت برای کاهش قیمت ها استفاده خواهد کرد.

نماینده مردم اراک در مجلس در ادامه با اشاره به عدم وجود منطق اقتصادی بر قیمت گذاری خودروها گفت: به دلیل عدم منطق اقتصادی در قیمت گذاری ، حاشیه بازار قیمت ها نیز منطقی نیست که خودروسازان ازآن تبعیت کنند.

مقدسی افزود: اینکه دلالان قیمت ها را افزایش دهند و خودروسازان بر این مبنای این حاشیه قیمتی خودروها را عرضه کنند به هیچ عنوان منطقی نیست ضمن اینکه در وضع کنونی قیمت ها این سوال مطرح می شود که چه اتفاقی افتاده که قیمت پراید باید در بازار به این ارقام غیر باور برسد. به طور قطع اتفاق ویژه ای رخ نداده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در صورتی که قرار باشد دلالان هر روز قیمت ها را بالا ببرند قطعا روند منطقی نخواهد بود.

کد خبر 110713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha