خودروسازان به حوزه حمل‌ونقل عمومی خلف وعده می‌کنند

پرشین خودرو: مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور از تمایل خودروسازان به فروش تمام خودروها در بازار آزاد و تخصیص نیافتن به حوزه حمل‌ونقل عمومی گلایه کرد و گفت: می‌طلبد وزارت صنعت، معدن و تجارت به موضوع ورود پیدا کنند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از فارس، مرتضی ضامنی مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور در خصوص جزئیات بیمه‌های تکمیلی و درمانی رانندگان تاکسی گفت: این ثبت‌نام از روز گذشته آغاز شده که تاکنون به صورت کشوری به انجام نرسیده بود. با همکاری مناسبی که با بیمه دانا و بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، انجام شد فرایند صدور بیمه‌نامه‌های تکمیلی، شخص ثالث، بدنه و به عبارتی تمام بیمه‌نامه‌ها آغاز شد.


وی افزود: از سوی رانندگان این امر نیاز و درخواستی بود که ما برای آنان تسهیل کردیم. رانندگان می‌توانند با ثبت‌نام در سایت WWW.IRTUSUN.IR ثبت‌نام خود را تکمیل کنند. تا پایان اسفندماه برای ثبت‌نام راننده و خانواده تاکسیرانان زمان وجود دارد تا بتوانند ثبت‌نام خدمات بیمه درمان را انجام دهند. اکنون ۳۱۸ هزار دستگاه تاکسی در کشور وجود دارد که ارائه خدمت می‌دهند و همگی می‌توانند برای بیمه تکمیلی در سایت ثبت‌نام کنند.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور بیان کرد: بیمه‌های شخص ثالث و سایر بیمه‌نامه‌ها که نیاز سالانه رانندگان است، متقاضیان می‌توانند در نمایندگی‌های منتخب هر شهر بدون نیاز مراجعه به بانک حامل و حضور ضامن صرفا با یک چک بانکی تشکیل پرونده دهند.

ضامنی در ادامه اضافه کرد: متقاضیان پس از تشکیل پرونده می‌توانند از مزایای طرح بیمه بهره‌مند شوند، همچنین اگر افراد اقساط را به موقع پرداخت کنند، در سال آینده بدون نیاز به مراجعه مجدد، بیمه‌نامه سال آینده آنها صادر و درب منزل آنان ارسال خواهد شد. پس از آنکه ثبت‌نام‌ها به حد نصاب رسید، فرایند بیمه‌ای اتفاق خواهد افتاد و ماهیانه ۴۵ هزار تومان برای هر نفر باید پرداخت شود تا بتوانند از خدمات بیمه‌ای بهره ببرند.

وی ادامه داد: ‌‌‌‌‌‌‌بنده انتظار دارم رانندگان ‌‌‌برای استفاده از طرح‌های حمایتی همکاری بیشتری داشته باشند و به موقع به سایت یا نمایندگی‌های منتخب مراجعه کنند تا بتوانیم اقدامات را برای آنان به خوبی انجام دهیم.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور درباره اقدامات سازمان تاکسیرانی نظیر توزیع لاستیک و کارت اعتباری خرید گفت: طرح‌های حمایتی موضوعی است که از ابتدای سال با توجه به ایجاد مشکلاتی که در حوزه بازار به وجود آمد، به صورت جدی در دستورکار قرار گرفت. ما بحث لاستیک را به جد آغاز کردیم و اکنون بیش از ۱۱۰ هزار حلقه لاستیک با نرخ دولتی بین رانندگان تاکسی توزیع شده است و در صورتی که نیاز مجدد در حوزه کشوری به این مورد وجود داشته باشد، در صورت اعلام نیاز شهرداری شهر مربوطه ما امکان پاسخگویی به مطالبات آنان را داریم.

 

خودروسازان

 


ضامنی در مورد طرح‌های حمایتی نظیر اختصاص روغن موتور و قطعات دیگر که گاهاً اختلاف قیمت آن در بازار وجود دارد، بیان کرد: ما خط ارتباط از تولیدکننده تا مصرف‌کننده را ایجاد کردیم تا بتوانیم خدمات را به صورت مطلوب به رانندگان برسانیم. رانندگان در هر استان می‌توانند نیازها را به صورت گروهی از طریق شهرداری‌ها اعلام کنند تا ما نیز به صورت تجمیعی موارد و اقلام موردنیاز را به شهرداری مربوطه تحویل دهیم.

وی افزود: سازمان تاکسیرانی به دنبال این است تا شرایطی ایجاد شود که ضمن حفظ کرامت انسانی که برای ما یک اصل به حساب می‌آید، رانندگان بتوانند به فروشگاه‌های زنجیره‌ای مراجعه کنند و خرید خود را انجام دهند. همچنین برای بازپرداخت می‌توانند طی پرداخت چندماهه تسویه حساب کنند. امیدواریم بتوانیم اقدامات مهم را تا پایان سال جمع‌بندی کنیم و برای خریدهای پیش از عید رانندگان کارت اعتباری در اختیار آنان قرار دهیم.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور با اشاره به طرح نوسازی تاکسی‌های فرسوده گفت: این طرح ملی و بزرگی بین چندین دستگاه‌ است که از ابتدای سال ۹۵ آغاز شد و تاکنون بالغ بر ۷۴ هزار دستگاه تاکسی فرسوده از رده خارج شده و ۶۴ هزار تاکسی جایگزین به افراد تحویل داده شد که این طرح رکورددار نوسازی از ابتدای تشکیل سازمان است و موردی مهم به شمار می‌رود.

ضامنی بیان کرد: نوسازی تاکسی بحثی فراسازمانی است که در یک طرف آن سازمان تاکسیرانی، وزارت کشور و شهرداری‌ها هستند ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌همچنین در طرف دیگر ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بانک‌ها ‌و همچنین شرکت‌های خودروسازی قرار دارند. این شرکت‌ها اگر خودرویی در حوزه تاکسیرانی به ما تحویل ندهند، عملا فرایند معطل خواهد ماند.

وی ادامه داد: اکنون مهم‌ترین مشکل ما این است که خودروسازها سهمیه مورد نیاز را در حوزه تاکسیرانی اختصاص نمی‌دهند به صورتی که از ابتدای سال تاکنون ۱۵۰۰ دستگاه نوسازی شد. اکنون بیش از ۱۵۰ هزار تاکسی به سن فرسودگی رسیده‌اند لذا می‌طلبد شرکت‌های خودروساز توجه ویژه‌ای کنند.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور اظهار داشت: همان‌طور که معاون عمرانی وزیر کشور وعده‌ای مبنی بر تخصیص بخشی از سود تولیدکنندگان خودرو به حوزه تاکسیرانی کشور داده بودند، ولی متأسفانه اقدامی انجام نمی‌شود. متأسفانه وعده به ما زیاد داده شده است و در کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا بارها خودروسازان وعده‌هایی دادند ولی عملیاتی نکردند. همچنین قول ‌هایی که به جمالی‌نژاد داده شده بود محقق نشد و ما پیگیریم تا خلف وعده نکنند.

ضامنی افزود: ما در حوزه ثبت نام برای ناوگان مشکلی نداریم بلکه مشکل اصلی ما در تحویل خوردرو و خلف وعده خودروساز است که ما را یک مشتری انحصاری می‌بیند. در شرایطی که برای تولیدکننده سخت است قاعدتا از تحویل تاکسی چشم‌پوشی می‌کنند. لذا می‌طلبد وزارت صنعت، معدن و تجارت به این موضوع ورود کنند تا سهمیه موردنظر تخصیص داده شود.

وی در ادامه گفت: خودروساز به دلیل اینکه سود بیشتر و منافعش در فروش آزاد و شخصی است، تمایل به سمت فروش آزاد دارد ولی حمل و نقل عمومی نیاز به پیگیری‌های جدی‌تری دارد تا خودروساز تکالیف خود را انجام دهد.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور در پایان گفت: کارت اعتباری بهترین خبری است که می‌توانم به رانندگان تاکسی بدهم و امیدواریم بتوانیم بخشی از خرید شب عید رانندگان را تسهیل کنیم و این اقدام تا هفته آینده نهایی خواهد شد. نوسازی مهم‌ترین مبحث ما است که ما را با بحران مواجه کرده است لذا توقع داریم وزارت صنعت مساعدت‌های لازم را انجام دهد.

کد خبر 110718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha