کد خبر 110721
۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۸
کونیگزگ در تدارک تولید یک ابرخودرو

پرشین خودرو: به تازگی اخباری منتشر شده که نشان می‌دهد خودروساز مطرح سوئدی در تدارک تولید مدل جدید خود با سیستم قدرت هیبریدی و پیشرانه با ۱۰۵۰ اسب بخار قدرت است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از باشگاه، طبق شایعاتی که در فضای مجازی منتشر شده، شرکت مطرح Koenigsegg خود را آماده تولید یک مدل جدید می‌کند که از سیستم قدرتمند هیبریدی بهره می‌برد. یک سرمایه گذار خودرو به تازگی در حساب توئیتر خود ادعا کرده در جریان ساخت این خودرو قرار گرفته و شرکت سوئدی در تدارک تولید این خودرو است.


به گفته این شخص، ابرخودرو جدید کونیگزگ به پیشرانه ۲.۹ لیتری با هشت سیلندر تجهیز خواهد شد که توان خروجی آن ۱۰۵۰ اسب بخار است. از مشخصات برجسته این مدل استفاده از چرخ‌های تمام فیبر کربن است. همچنین بدنه خودرو نیز از آلومینیوم و فیبر کربن ساخته شده است. از این شخص در توئیتر پرسیده شده که این خودرو را توصیف کند و او مدل جدید کونیگزگ را با لقب "پسر کونیگزگ" توصیف کرد که اشاره به مدل پسر والکری، ابرخودرو قدرتمند شرکت استون مارتین دارد.

این خبر به سرعت پس از آن که شرکت NEVS، بیست درصد از سهام کونیگزگ را خریداری کرد و مبادرات خود با این شرکت را آغاز کرد، منتشر شد. طبق این قرارداد بزرگ، هلدینگ NEVS به ازای تزریق مالی ۱۷۰ میلیون دلار، ۲۰ درصد از شرکت سوئدی را مال خود کرد. حال با این قرارداد پیش‌بینی می‌شود که در تولیدات جدید کونیگزگ، قطعات NEVS مانند فناوری باتری الکترونیکی این شرکت مورد استفاده قرار بگیرد.



خودرو

 

مدیرعامل و پایه‌گذار کونیگزگ، کریستین ون کونیگزگ اخیرا تولید ابرخودرو جدید را تائید کرده است. این خودرو با فناوری پیشرفته بدون سوپاپ این شرکت تولید می‌شود که اجازه می‌دهد خودرو با الکل خالص استارت بزند تا پیشرانه، به صورت کامل دی اکسید کربن را خنثی کند.


خودرو

 

به نظر می‌رسد این خودرو تا سال آینده معرفی شود و پس از آن نیز به بازار راه یابد. انتظار می‌رود قیمت این مدل بیش از یک میلیون دلار باشد. همچنین به احتمال فراوان این خودرو در تعداد زیادی تولید می‌شود و مانند دیگر تولیدات محدود شرکت سوئدی نخواهد بود. کونیگزگ در حال حاضر به جز این خودرو بی‌نام، به تولید دو مدل دیگر نیز مشغول است، ابر خودرو Regera که تولید آن از سال ۲۰۱۶ آغاز شده و یکی از خودرو‌های فعال این شرکت است، همچنین خودروساز سوئدی تائید کرده که در حال تولید مدلی برای جانشینی Agera است.

کد خبر 110721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha