مشکل صنعت خودرو، در خارج از شرکت های خودروسازی است

پرشین خودرو: عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: مشکل صنعت خودرو، در خارج از شرکت های خودروسازی است و توسط تعدادی افراد دلال در بازار شکل گرفته است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از مهر، سیدجواد حسینی کیا گفت: مشکل اصلی صنعت خودرو، در خارج از شرکت های خودروسازی است و توسط تعدادی افراد سودجو و دلال در بازار شکل گرفته است و با ایجاد نوسان در قیمت ها، نظام اقتصادی حوزه خودرو در کشور را دچار اخلال کرده اند و قطعا در این زمان به حضور سازمان های نظارتی چون تعزیرات حکومتی جهت کنترل امور نیاز است.

وی افزود: تحریم های ظالمانه باعث شده که تولید در کشور در شرایط خاصی قرار گیرد و نیاز به انجام کارهای جهادی جهت گذر از این سختی ها باید مدنظر قرار گیرد و باید با تدبیر و مدیریت ویژه ای از این شرایط عبور کرد.

حسینی کیا تاکید کرد: در حوزه صنعت خودرو مشکلاتی ایجاد شده که بخشی از آن در خصوص معوقات خودروهای پیش فروش شده قبلی است و خوشبختانه گزارشات ارائه شده از سوی خودروسازان و گروه سایپا، نشان از رشد مناسب تولید در هفته های اخیر داشته و این مشکل در حال رفع شدن است و در خصوص تعدادی از خودروها که در تولید آنها با مشکل روبرو هستیم، با جایگزینی مناسب رضایت مشتریان جلب شده است.

وی افزود: قطعه سازان کشور هم در این برهه دچار مشکل شده بودند که خوشبختانه با مساعدت دولت و وزارت صنعت، در خصوص تزریق نقدینگی در صنعت خودرو، با اعطای وام ۲ هزار میلیاردی به هریک از دو خودروساز بزرگ کشور، این مشکل هم در حال رفع شدن است و به زودی با ادامه روند افزایشی تولید، مشکلات موجود در این حوزه برطرف خواهد شد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه در شرکت های خودروساز کشور از گذشته اشتباهی صورت گرفته و جهت تامین نقدینگی مورد نیاز، بیش از حد، پیش فروش محصول صورت گرفته و در حال حاضر با انجام نواسانات قیمتی کار تولید سخت تر شده است و نیاز به حمایت دولت و مجلس در این زمینه وجود دارد.

نماینده مردم سنقرکلیایی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در شرایط فعلی دولت می تواند با ایجاد شرایطی چون انجام معافیت مالیاتی و استمهال وام ها به کمک صنعت خودرو بیاید. در این خصوص دولت با تقبل سود وامها و یا فریز کردن ۲ تا ۳ ساله سود وامها، می تواند برای خودروسازان شرایطی ایجاد کند تا روند مناسبی در تولید فراهم و از این شرایط بحرانی خارج شوند. علاوه بر این دولت در خصوص ایجاد شرایط معافیت مالیاتی و تسهیلات صادراتی از طریق کاهش و یا حذف مقطعی عوارض صادراتی می تواند شرایط بهتری برای خودروسازان مهیا کند.

وی افزود: با روند ایجاد شده در هفته های اخیر، خوشبختانه شکایات مردمی کاهش یافته و خودروسازان با ادامه همین روند مناسب در تولید و عرضه محصولات می توانند اعتماد مردم را در تحویل خودروهای ثبت نامی به دست آورند و ایجاد این امنیت روانی قطعا به کاهش بحران ایجاد شده کمک خواهد کرد.

حسینی کیا در پایان خاطر نشان کرد: در گروه خودروسازی سایپا با تغییر مدیریت صورت گرفته، روند افزایشی تولید در هفته های اخیر ایجاد شده و نشان از عملکرد قابل قبول مدیران جدید این شرکت دارد، البته باید با شتاب بیشتری همچنان ادامه یابد.

کد خبر 110734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha