تمام پرواز‌های اروپایی ایران‌ایر انجام می‌شود

پرشین خودرو: شرفبافی گفت: هیچ پرواز اروپایی برای شرکت هواپیمایی ایران‌ایر لغو نشده و پروازها همچنان انجام می‌شود.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از باشگاه،  فرزانه شرفبافی، مدیرعامل ایران ایر در مراسم سالگرد ۵۷ سالگی تأسیس هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه پس از امضای برجام، اداره خزانه‌داری آمریکا (دفتر کنترل دارایی خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا) مجوز فروش ایرباس، بوئینگ و ATR صادر کرد، گفت: مقرر شده بود ۲۰ فروند ای تی آر، ۸۰ فروند بوئینگ و ۱۰۰ فروند ایرباس تا ۱۰ سال دیگر تحویل هما دهند.

مدیرعامل ایران ایر ادامه داد:‌ در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ سه فروند ایرباس و تا پایان ۲۰۱۷ هم ۸ فروند ATR تحویل گرفتیم، بوئینگ هم قرار بود در سال ۲۰۱۹ به ما تحویل بدهد.

شرفبافی با بیان اینکه در ۸ می ۲۰۱۸ خروج یک جانبه آمریکا از برجام رخ داد گفت: اداره خزانه‌داری آمریکا به هر سه کمپانی اعلام کرد مجوز اوفک شما باطل شده و فقط می‌توانید برای خدمات پس از فروش درخواست مجوز دهید.

 

هواپیما

 


مدیرعامل ایران ایر با بیان اینکه ما هیچ پیش پرداختی به کمپانی‌ها نداده بودیم و هر چه بود هواپیما‌ها را گرفتیم، افزود: ATR قرار بود ۱۲ فروند دیگر تا ۲۰۱۸ به ما بدهد که در مجوزی ۶ روزه ۵ فروند را به ما دادند.۳ فروند مانده بود مشکلاتی داشت اعلام کردیم دریافت آنها ریسک بالایی دارد.

مدیرعامل ایران ایر تصریح کرد: امروز سه فروند هواپیمای دیگر که قرارداد آنها انجام شده است (ایرباس ۳۱۹) تا ساعاتی دیگر از فرودگاه مشهد پرواز می‌کند و وارد مهرآباد می‌شود و تحویل هما خواهد شد.

وی گفت: در چهارم آگوست همه هواپیما‌های هما در STN لیست رفت حتی هواپیما‌های زمینگیر و متلاشی شده هم در این فهرست قرار گرفت و این نشان از جنگ اقتصادی بزرگ دارد.
 

کد خبر 110735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha