تمرکز بر کاهش تاخیر در پروازهای نوروزی است

پرشین خودرو: مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از الحاق سه فروند هواپیما به ناوگان ایران ایر خبرداد و گفت: اولویت هما استفاده از هما در پروازهای داخلی است.

به گزارش پرشین خودرو، فرزانه شرفبافی مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در حاشیه مراسم پنجاه و هفتمین سالگرد این شرکت هواپیمایی در جمع خبرنگاران با اشاره به افزوده شدن سه فروند به ناوگان ایران ایر گفت: بعد از تغییر نگرشی که در وزارت راه و شهرسازی برای تامین ناوگان به سرعت هرچه تمام‌تر و حمایت‌های ریاست جمهوری، هیات دولت، کمیسیون عمران مجلس و دیگر دستگاه‌ها برای توسعه ناوگان برنامه ریزی شده است، بنا شد اگر از راه «الف» نمی‌توان هواپیما خرید برای خرید هواپیما از راه «ب» اقدام می‌شود.

وی ادامه داد: ما از مسیر دوم استفاده کرده و سه فروند هواپیمای ایرباس A۳۱۹ خریداری کرده‌ایم. این سه فروند تولید سال ۲۰۰۲ هستند و از یک شرکت خارجی خریداری شده است. به لطف خدا اولین پرواز این هواپیماها برای الحاق به ناوگان ایران ایر امروز انجام خواهد شد تا برنامه‌ریزی برای استفاده از آنها در سفرهای نوروزی انجام شود.

شرفبافی با اشاره به اضافه شدن ۳۸۰ صندلی با الحاق این هواپیماها گفت: امیدواریم برخی از پروازهای داخل کشور که امکان انجام آن با هواپیماهای پهن پیکر و یا ناوگان ای‌تی‌آر و فوکر مهیا نیست با این هواپیماها انجام شود.

وی ادامه داد: این هواپیماها با برد متوسط هستند و می توانند حتی در مسیرهای اروپایی نیز پرواز کنند. اما ترجیح ما این است که برای سفرهای نوروزی و داخلی استفاده شود.

شرفبافی درباره تامین مالی خرید این هواپیماها نیز گفت: سابق بر این چندین روش فاینانس و تامین مالی را تجربه کرده‌ایم و برای خرید این هواپیماها نیز از یکی از این روش‌ها استفاده شده است.

مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به کاهش ۱۲ درصدی تاخیرها در پروازهای نوروزی ۹۷ اشاره کرد و افزود: امسال نیز رویکرد اکثر شرکت‌های هواپیمایی بر این است که پروازها با نظم و ترتیب بیشتری برقرار شود. ۴ یا ۵ جلسه با همت سازمان هواپیمایی کشوری در این زمینه برگزار شده است و تنظیماتی بین ارکان صنعت رخ داده که امیدواریم به کاهش تاخیرات منجر شود.

وی ادامه داد: باید توجه داشت که ناوگان ما یک سال پیرتر شده و امکان تامین قطعات هواپیما نیز سخت‌تر شده است؛ اما با این حال سعی ما بر کاهش تاخیرها است.

کد خبر 110741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha