ویتنام  هواپیمای مسافربری از آمریکا خریداری می کند

پرشین خودرو: منابع خبری در آستانه برگزاری دیدار دوم دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در هانوی پایتخت ویتنام گزارش دادند: این کشور جنوب شرق آسیا 50 تا 100 فروند هواپیمای جت بوئینگ 737 مسافربری را در سال جدید میلادی از آمریکا خریداری خواهد کرد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایرنا،  قرار است نشست دوم رهبران آمریکا و کره شمالی در روزهای 27و 28 فوریه ( سه شنبه و چهارشنبه 9 و 10 اسفند) در هانوی پایتخت ویتنام برگزار شود.
ناوگان هوایی مسافربری ویتنام یکی از ناوگان های قدیمی در منطقه جنوب شرق آسیاست و این کشور درصدد است تا با خریداری این تعداد از هواپیمای مسافربری ، ناوگان هوایی خود را به منظور توسعه صنعت گردشگری اش احیا و نوسازی کند.
طبق گزارش بلومبرگ آسیا، ویتنام قرار است با استفاده از تعدادی از این بوئینگ های غول پیکر خط هایی مستقیم میان هانوی پایتخت این کشور و کالیفرنیا در آمریکا نیز ایجاد کند.
علاوه براین مسئولان شرکت هواپیمایی ویتنام در یک دهه اخیر درصدد بودند تا خط پروازی مستقیم دیگری از طریق شهرهوشی مین با دیگر شهرهای آمریکا از جمله لوس آنجلس و یا سان فرانسیسکو ایجاد کنند.

براساس اظهارات Duong Tri Thanh معاون اجرایی شرکت هواپیمایی ملی ویتنام، نخستین گروه از این هواپیماهای مسافربری توسط شرکت آمریکایی بوئینگ در سال آینده تحویل ویتنام خواهد شد و مابقی آن طی یک دهه در سال های 2020 تا 2030 تحویل هانوی خواهد شد. ارزش این قرارداد بین6 تا 12 میلیارد دلار ارزیابی شده است.

دولت ویتنام درصدد است صنعت گردشگری خود را با استفاده از هواپیماهای دو شرکت ایرباس فرانسه و بوئینگ آمریکا به گونه ای رونق دهد که نخستین جایگاه گردشگری در جنوب شرق آسیا را به خود اختصاص دهد.
این کشور با رشد 7.4 اقتصادی در سال 2018 شاهد یکی از پرسرعت ترین رشد اقتصادی در آسیاست و از این رو به عنوان یک الگوی آسیایی برای بسیاری از کشورهای آسیایی به ویژه جنوب شرق آسیا برای نیل به توسعه اقتصادی محسوب می شود.
ویتنام متحد آمریکا در منطقه جنوب شرق آسیاست و ناظران منطقه تحقق این امر را مرتبط با میزبانی هانوی برای نشست دوم ترامپ- کیم می دانند.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا قراراست هفته جاری درجریان شرکت در دیدار دوم با رهبر کره شمالی دیدار رسمی از ویتنام نیز داشته باشد.
براساس گزارش های رسانه ای احتمالا انعقاد قرارداد خرید هواپیماهای بوئینگ از آمریکا در جریان این دیدار انجام خواهد شد.
انتشاراین خبر سبب شده تا سهام شرکت های هواپیمایی ویتنام در بازارهای بورس داخلی( بورس هوشی مین) و منطقه ای شاهد افزایش بها باشد.
خطوط هواپیمایی ویتنام اعلام کردند که درسال جاری دستکم 25 میلیون نفر مسافر داخل و خارجی را جابه جا خواهند کرد که این رقم نسبت به سال 2018 میلادی شاهد افزایش 3 میلیون نفری خواهد بود.
درآمدزایی صنعت هواپیمایی ویتنام در سال جاری میلادی افزون بر(115 تریلیون بات) 5 میلیارد دلار براورد برآورد شده است.

کد خبر 110780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha