کد خبر 110786
۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۸
آخرین وضعیت خودروهای دپو شده در گمرک

پرشین خودرو: معاون فروش سازمان اموال تملیکی گفت: مرجع قضایی هنوز درباره خودروهای دپو شده در گمرک به جمع بندی نهایی نرسیده و خودرویی به ما تحویل داده نشده است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از مهر، علیرضا روحی علیائی در در خصوص تعیین تکلیف خودروهای دپو شده در گمرک اظهار داشت: هنوز هیچ خودرویی به سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی تحویل داده نشده است.

وی افزود: پرونده خودروها همچنان در مرجع قضایی در حال رسیدگی قرار دارد.

علیائی توضیح داد: هنوز مرجع قضایی در خصوص ضبطی، قاچاق یا متروکه بودن خودروهای دپو شده به نتیجه نرسیده است. بنابراین مشخص نیست با خودروهای دپو شده، باید مانند کالای قاچاق برخورد کرد، یا کالای متروکه.

عضو هیات مدیره سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی یادآور شد: ما منتظر اعلام نظر مرجع قضایی هستیم.

 

واردات خودرو

 


هیات وزیران اوایل بهمن ماه در جلسه ای با بررسی وضعیت ۱۳ هزار خودروی دپو شده در گمرک که بخشی از آنها ثبت سفارش جعلی داشتند و یا بعد از ممنوعیت واردات کالاهای لوکس به کشور وارد شده بودند، تصمیم به تعیین تکلیف این خودروها گرفت.

با تصویب هیات وزیران مقرر شد که سایت ثبت سفارش برای خودروهای دپو شده، باز شود؛ البته خودروهایی که ثبت سفارش جعلی داشتند مشمول این موضوع نشدند و قرار شد مرجع قضایی درباره این خودروها تصمیم گیری کند.

پس از این مصوبه، گمرک ایران با صدور بخشنامه ای اعلام کرد خودروهایی که با ثبت سفارش جعلی در گمرک دپو شده اند، مشمول مصوبه هیات وزیران نیستند و با آنها تحت عنوان «کالای قاچاق» و نه «کالای متروکه» برخورد شده و به سازمان اموال تملیکی تحویل خواهند شد.

کد خبر 110786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha