کد خبر 110790
۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۱
تولید دوده صنعتی سازگار با محیط ‌زیست

پرشین خودرو: دوده صنعتی گرید ان 220 برای نخستین بار در کشور توسط یک شرکت دانش بنیان با تکیه بردانش متخصصان داخلی تولید شده است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایرنا، احمد رضوانی مدیرعامل شرکت صنعتی دوده فام درباره تولید این محصول دانش بنیان اظهارکرد: این شرکت توانسته با استفاده از دانش فنی متخصصان داخلی برای نخستین بار در کشور دوده صنعتی با گرید ' ان 220' را تولید کند.

وی با اشاره به اینکه گرید   ان 220   در دسته گریدهای سخت قرار می گیرد،گفت : این گرید مقاومت سایشی بالایی را ایجاد می کند و قدرت کشش بالا ومقاومت در برابر پارگی خوبی را موجب می شود، هدایت الکتریکی متوسطی داشته و در تایر کامیون ها و اتوبوس های مسافری و وسایل مکانیکی کاربرد دارد.

رضوانی افزود:این دوده ها که کربن بلاک هم نام دارند در اصل مواد اولیه صنایع تایر و لاستیک را تامین می کنند، قیمت تولید شده این محصول به نسبت نمونه خارجی آن بسیار پایین تراست و با توجه به اینکه بسیاری از کارخانه های تولید تایر خریدار این محصول هستند با تولید داخلی آن اقدام به خرید نمونه داخلی می کنند .
مدیرعامل این شرکت دانش بنیان با اشاره به این موضوع که این شرکت دریک منطقه محروم فعالیت دارد گفت : این شرکت دانش بنیان با اتکا بردانش واحد تحقیق و توسعه خود توانسته فعالیت خود را توسعه داده وبرای 150 نفر به طور مستقیم اشتغال زایی کند .
رضوانی ضمن اشاره به وجود تحریم ها بیان کرد: در سال 94 ، 947 تن تولید داشتیم که این رقم در سال 96 به 26170 تن رسید که در اصل نرخ رشد 300 درصدی داشته ایم، این شرکت در سال 94 به 4 کشور دوده صنعتی صادر می کرده که در سال 97 این تعداد به 18 کشور رسیده است که این رشد بسیار چشمگیری بوده است.
وی اظهارکرد: این شرکت دانش بنیان فرآیند تولید دوده های صنعتی سخت از جمله دود های گرید 'ان 220'، ' ان 234'، ' ان 326' و 'ان 375' را در کشور بومی سازی کرده و همچنین توانسته اند فرآیندهای تولید دوده صنعتی نرم از جمله دوده صنعتی گرید ' ان 772' را تولید کنند .
وی یادآور شد: این شرکت دانش بنیان توانسته از حمایت های معاونت علمی از جمله معافیت های گمرکی ، شرکت در دوره های آموزشی مواردی از این قبیل نیز استفاده کند.

کد خبر 110790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha