اروپا از قوانین محدود کننده آلمان در فروش هواپیما زیان خواهد دید

پرشین خودرو: روزنامه فرانسوی «لاتریبون» نوشت: آلمان بسیاری از برنامه های بزرگ اروپایی در زمینه فروش هواپیما که ایرباس را هم شامل می شود متوقف می کند؛ این مساله به ضرر و زیان اروپایی هاست.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایرنا، این روزنامه فرانسوی روز دوشنبه در مطلبی به قلم میشل کبیرول(Michel Cabirol) به توقف فروش جنگنده های یورو فایتر تایفون و تورنادو، موشک های هوا به هوا متئور، هواپیمای سوخت گیری آر330- ام.آر تی.تی، بالگرد اچ 145و هواپیمای حمل و نقل CASA C295اشاره کرد.

لاتریبون افزود:از اکتبر گذشته و به دنبال قتل روزنامه نگار سعودی جمال خاشقچی در استانبول، آلمان قوانین صادراتی خود نسبت به عربستان سعودی را تشدید کرده است که این تصمیم یکجانبه منجر به توقف فروش موقت آلمان به ریاض که دومین بازار پس از الجزایر برای برلین به شمار می رود، شد.
برلین همچنین تحویل و فروش هواپیما به دیگر کشورها، از جمله امارات، مصر و حتی هند و اندونزی را متوقف می کند که تاثیر قابل توجهی بر صادرات فرانسه، انگلیس، اسپانیا و غیره که در زمینه تولید یوروفایتر، تورنادو، آ330 ام.آر.تی.تی و متئور با کارشناسان آلمانی همکاری دارند خواهد گذاشت.
یکی از منابع آگاه در این باره می گوید: 'آلمان در این موضوع خیلی جدی است.'
مهمترین همکاری مشترک فرانسه وآلمان، که در مرکز بسیاری از برنامه های تجهیزات نظامی اروپا قرار دارد، به شدت تحت تاثیر قوانین صادراتی آلمان قرار دارد.
لاتربیون نوشت: برلین صادرات موشک هوا به هوا متئور به عربستان را متوقف کرده که 37.5درصد سهام آن متعلق به ایرباس است. همچنین 46درصد کنسرسیوم یورو فایتر تایفون در اختیار ایرباس قرار دارد.
ظاهرا'، فرانسوی ها و آلمانی ها در چارچوب قوانین صادراتی مشترک در این ارتباط در حال مذاکره با یکدیگر هستند و سعی بر توافق بر سر قانون جدید دارند.
لاتریبون براساس اطلاعات به دست آمده نوشت که این توافقنامه هنوز تصویب نشده اما ممکن است پیش از نمایشگاه هوایی پاریس که قرار است در ماه ژوئن 2019 برگزار شود به تصویب دو طرف برسد.
این روزنامه فرانسوی به نقل از تام اندرز رئیس هواپیماسازی ایرباس نوشت که 'این توافق نامه موجود است اما هنوز امضا نشده است.'
 پاریس روز یکشنبه همزمان با شکایت از برلین برای خودداری از صدور مجوز صادرات سلاح به عربستان سعودی، از آلمان درخواست کرد که قوانین محدود کننده صادرات اسلحه به کشورهای بیرون از اتحادیه اروپا را کاهش دهد.
«برونو لومر» وزیر اقتصاد فرانسه به روزنامه آلمانی ولت امزونتاگ گفته که برلین باید به منظور تقویت صنایع دفاعی، قوانین دشوار صادرات تسلیحات خود را به کشورهای بیرون از اتحادیه اروپا آسان سازی کند.
فرانسه از متوقف شدن اجرای طرح های مشترک تسلیحاتی با آلمان به علت خودداری برلین از صدور مجوز ادامه صادرات تسلیحات به عربستان سعودی به عنوان خریدار عمده این کالاها، گله مند است.

کد خبر 110791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha