بارگیری 9 فروند کشتی ترانزیتی افغانستان در بندر چابهار

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از تخلیه و بارگیری ۹ فروند کشتی حامل کالاهای ترانزیتی افغانستان در بندر چابهار طی یک سال اخیر خبر داد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از مهر، بهروز آقایی در حاشیه بازدید سرمایه گذاران خارجی از بندر چابهار در تشریح جزئیات ظرفیت ها و قابلیت های این بندر گفت: بندر شهید بهشتی بر اساس پنج فاکتور ارتقای ترانزیت و ترانشیپ کالا، توسعه ترافیک و مسافرت دریایی، پیوند میان کشورها با شعار «چابهار؛ دروازه ملل»، توسعه تعاملات زیست محیطی و ... توسعه یافته است و در چند سال اخیر ۲۰۳ هکتار از اراضی این بندر از دریا استحصال شده و به عنوان اراضی پس‌کرانه ای این بندر مورد استفاده قرار می گیرد.


وی ادامه داد: در فاز یک طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار پنج اسکله به مجموع اسکله های موجود اضافه شد و درافت (آبخور) اسکله های بندر چابهار به ۱۶ متر رسیده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان یادآور شد: بندر چابهار در حال حاضر هیچ محدودیتی در پذیرش کشتی ها از نظر بزرگی یا اقیانوس پیما بودن آنها و همچنین فصول یا بازه های زمانی سال ندارد. بعد از تکمیل زیرساخت های این بندر اقدام به انتقال و نصب تأسیسات بندری شامل جرثقیل ها و دستگاه های مکنده غلات کردیم که مجموع این دستگاه ها ۳۰ دستگاه استراتژیک است و ۸ دستگاه مکنده غلات با سرعت تخلیه ۶۰۰ تن در ساعت بخشی از تجهیزات هستند، بنابراین از نظر تخلیه نوع کالا نیز محدودیتی در بندر چابهار نداریم.

آقایی تصریح کرد: از سال گذشته تاکنون ۹ کشتی حامل کالاهای ترانزیتی افغانستان با کمترین زمان در بندر چابهار پهلودهی و تخلیه شده و در ۱۲ سال گذشته بیشترین میزان تخلیه و بارگیری در این بندر به ۱۱ ماه سال ۹۷ اختصاص دارد. بیش از ۵۰ درصد این کالاها به صورت مستقیم از بنادر مبداء خارجی وارد چابهار شده است.

وی خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری در زمینه ایجاد کارخانه های بسته بندی و پردازش کالا در چابهار یکی از بهترین فرصت های سرمایه گذاری در حال حاضر به شمار می رود، ضمن اینکه این بندر ارزانترین و به صرفه ترین کریدور برای ترانزیت مواد معدنی صادراتی افغانستان به شمار می رود.

کد خبر 110795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha