کد خبر 110797
۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۲:۲۱
تاثیر خواب بعدازظهر بر سلامت نوجوانان

نتایج یک بررسی جدید نشان می دهد ترکیب ۵ ساعت خواب شبانه و ۹۰ دقیقه خواب عصرگاهی نتایج بهتری برای حفظ سلامت نوجوانان در مقایسه با ۶ساعت و نیم خواب شبانه در پی دارد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از مهر، بررسی های محققان سنگاپوری نشان می دهد که اگر نوجوانان دوست دارند سلامت و کارآیی حافظه شان را حفظ کرده و در طول روز خلق و خوی بهتری داشته باشند بهتر است به جای خواب یکسره شبانه، مدتی را نیز در بعداز ظهرها به استراحت بپردازند.

این تحقیق حاکی است چنین کاری توانایی های شناختی نوجوانان را هم ارتقا می بخشد و بر روی درس و تحصیل آنها هم تاثیرگذار است.

البته باید توجه داشت که چرت مداوم روزانه در بعد از ظهرها یک اثر منفی مهم نیز دارد و آن افزایش سطح گلوکوز خون است که می تواند در درازمدت خطر ابتلای نوجوانان به بیماری دیابت را افزایش دهد. البته با انجام تمرینات منظم ورزشی می توان از وقوع چنین مشکلی جلوگیری کرد.

پژوهشگران سنگاپوری می گویند نوجوانان بیش از افراد بالغ سالم به خواب نیاز دارند و حتی توصیه شده که آنها بین هشت تا ده ساعت در روز بخوابند. اما تقسیم این میزان خواب در عصرها و شب ها می تواند مفیدتر باشد.

کد خبر 110797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha