خودروهای عمومی با کمبود قطعات یدکی مواجه هستند

پرشین خودرو: رییس اتحادیه بنگاه‌های مسافربری با بیان این‌که دستگاه‌ها در سیاست‌گذاری‌های خود تمام جوانب را در نظر نمی‌گیرند، گفت: خودروهای عمومی در شرایط فعلی با کمبود قطعات یدکی و لوازم جانبی مواجه هستند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، علی انصافی اظهار کرد: هر ساله با توجه به این‌که سفرهای اتوبوسی یک طرفه می‌شود در ایام عید وزارت راه و شهرسازی مبلغ اضافه‌ای را برای کرایه اعلام می‌کند که در سال جاری این مبلغ اضافی همچنان اعلام نشده است.

رئیس اتحادیه بنگاه‌های مسافربری تاکید کرد: در سال جاری با افزایش هزینه‌های جانبی، تعمیرات و خرید خودرو، کمتر کسی در جابه‌جایی مسافر و بار سرمایه‌گذاری کرده و نیاز است دولت حمایت‌های گذشته خود را که تا حدود ۱۰ سال پیش ارائه می‌کرد اجرایی کند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا برای جابه‌جایی ایام عید و سفرهای درون شهری و برون شهری کمبودی وجود دارد، ادامه داد: وسایل نقلیه حال حاضر جوابگوی نیاز فعلی کشور است و این در حالی است که خودروها در تأمین قطعات یدکی و لاستیک با کمبود مواجه هستند.

انصافی تصریح کرد: خوشبختانه وزارت صنعت، معدن و تجارت با تصمیم‌گیری به موقع و مناسب بیش از ۹۰ درصد نیاز بازار در زمینه لاستیک را با قیمت مناسب تأمین و در اختیار مصرف‌کنندگان نهایی قرار داده است، اما قیمت لوازم یدکی به لحظه و به روز افزایش می‌یابد.

رئیس اتحادیه بنگاه‌های مسافربری با انتقاد از تصمیم‌گیری شهرداری مبنی بر اعمال طرح ترافیک بر اتوبوس، مینی‌بوس و ون‌های پلاک عمومی، خاطر نشان کرد: برخی از دستگاه‌ها سرویس کارکنان خود را قطع کرده‌اند که این موضوع ترافیک قابل توجهی را در سطح شهر ایجاد کرده و عملاً خیابان‌های اطراف برخی دستگاه‌های دولتی به پارکینگ خودروهای شخصی کارکنان تبدیل شده است. از این‌رو به نظر می‌رسد دستگاه‌های مرتبط باید در سیاست‌گذاری‌ها دقت بیشتری داشته باشند.

وی همچنین با انتقاد از واردات و تولید خودروهای عمومی بی‌کیفیت، اظهار کرد: برخی از خودروهایی که در سال‌های اخیر به بازار عرضه شده از کیفیت نامناسبی برخوردار است و در کنار آن شرکت‌های تولیدی و واردکننده به تعهدات خود مبنی بر ارائه خدمات پس از فروش و قطعات پایبند نیستند.

کد خبر 110803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha