نگرش جدید حمل و نقل در دنیا به جای ایجاد معابر جدید

پرشین خودرو: مدیر ایمنی و مهندسی ترافیک شهرداری رشت گفت: با توجه به افزایش جمعیت و مهاجرت از استان های غربی و جنوبی به استان گیلان باید به کمک نگرش جدید حمل و نقل در دنیا به جای ایجاد معابر جدید به کمک ارتقا حمل و نقل عمومی، افزایش دسترسی بدون افزایش جابه جایی، ترغیب حمل و نقل غیرموتوری و... ایجاد کرد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، حسن هادی‌زاده، امروز در بازدید از اجرای اصلاح هندسی در سطح شهر رشت گفت: از جمله اساسی ترین مسایل در حوزه حمل و نقل اصلاح هندسی معابر، میادین و تقاطع های سطح شهر است.
 

وی افزود: با توجه به این که بسیاری از معابر و تقاطع های شهر که در سال های بسیار دور احداث و مورد بهره برداری قرار گرفته با اصول مهندسی راه و ترافیک تطابق نداشته و یا برای حجم ترافیک کنونی پیش بینی نشده است، با افزایش جمعیت و تعداد وسایل نقلیه و هم چنین سفرهای درون شهری معابر مذکور پاسخگوی سیستم شهری نیست.

هادی‌زاده ادامه داد: با توجه به این که امروزه سیستم‌های حمل و نقل در شهرها به صورت یکپارچه مورد بررسی قرار می گیرد و نابسامانی حمل و نقلی در نقطه‌ای از شهر می‌تواند بر دیگر معابر و بخش‌های ترافیکی نیز اثر بگذارد، نیاز به اصلاح هندسی به طور جدی احساس می شود.

وی تصریح کرد: باید توجه کرد که اصلاح های مذکور با بازگشایی معابر جدید بر اساس طرح های تفصیلی که سند بالادستی محسوب می‌شود منافاتی نداشته و این موضوع باید به صورت موازی و در کنار هم پیش روند. حتی می توان گفت معابر جدیدی که با هزینه بسیار بالای تملک و احداث ایجاد می شوند در صورتی که معابر و گره های قبلی به شکل صحیح عمل نکنند، کارایی بهینه خود را نخواهد داشت.

هادی‌زاده ادامه داد: اصلاح هندسی معابر و تقاطع‌ها یکی از اصلی‌ترین کارهای مدیریت ایمنی و مهندسی ترافیک است. اصلاح و یا ایجاد جزایر راست گرد، جداکننده‌های وسط معبر، پیاده‌روها، محیط و شعاع میادین، حذف و یا تغییر جهت های حرکتی در گره‌ها و... از جمله فعالیت های این مدیریت در بخش مذکور است.

وی در ادامه افزود: جهت کلیه تغییرات ابتدا وضعیت میدانی و معارضات توسط مشاور برداشت شده و پس از بررسی های دقیق و پیاده سازی طرح های مورد نظر در صورت نیاز شبیه‌سازی نیز انجام می‌گیرد و در مرحله بعد، پس از بررسی‌ها و مباحث فنی در صورت تایید به پیمانکار جهت اجرا ابلاغ می‌شود.

مدیر ایمنی و مهندسی ترافیک شهرداری رشت گفت: اصلاح هندسی میدان مصلی، ایجاد جداکننده وسط خیابان طالقانی، تغییر وضعیت حرکتی در میدان بسیج و تقاطع خیابانهای استقامت و بزرگراه شهید بهشتی، ایجاد وضعیت جدید ترافیکی در میادین گاز و توحید و غزنوی، دور برگردان های ابتدای خیابان لاکانی، رودباری و سردار جنگل و... نمونه‌ای از فعالیت هایی است که در سال جاری انجام شده است.

وی تصریح کرد: در کنار کلیه فعالیت های فوق با توجه به افزایش جمعیت و مهاجرت از استان های غربی و جنوبی به استان گیلان و جلوگیری از ایجاد وضعیت فوق بحرانی که در شهرهایی مانند تهران، اصفهان، مشهد به وجود آمده است به کمک نگرش جدید حمل ونقل در دنیا و کشور مبنی بر این که به جای ایجاد معابر جدید به کمک ارتقا حمل و نقل عمومی، افزایش دسترسی بدون افزایش جابه جایی، ترغیب حمل و نقل غیرموتوری و... ایجاد کرد.

کد خبر 110818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha