کد خبر 110824
۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۵:۴۸
تویوتا مدل 86 در گذر زمان+ تصویر

پرشین خودرو: مدل جدید تویوتا 86 یکی از موفق‌ترین خودرو‌های اسپرت در تاریخ ژاپن، بزودی معرفی می‌شود.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از باشگاه،  تویوتا ۸۶ همواره یکی از موفق‌ترین خودرو‌های اسپرت ژاپنی بوده که طرفداران بی‌شماری را جذب خود کرده است. این خودرو که به نوعی نسخه ارزان‌تر و کوچک‌تر پرچم‌دار خودرو‌های اسپرت این شرکت یعنی تویوتا سوپرا به شمار می‌رود بزودی قرار است به صورت رسمی معرفی شود. حال که بیش از یک سال است اخبار تویوتا سوپرا، تمرکز فضای مجازی را به خود اختصاص داده، اخبار مربوط به مدل ۸۶ مورد کم‌توجهی قرار گرفته است. حال، اما با معرفی نسل جدید مدل افسانه‌ای سوپرا، نوبت به اخبار داغ مدل ۸۶ می‌رسد.

تویوتا ۸۶ که در آخرین نسل خود تحت دو برند تویوتا و سوبارو به‌ ترتیب با نام‌های GT86 و BRZ عرضه شده یک خودروی اسپرت کوپه کوچک دیفرانسیل عقب با قابلیت‌های داینامیکی و سواری اسپرت به‌ شمار می‌رود. این خودرو که از یک موتور ۲.۰ لیتری تخت اسپرت بهره می‌برد، در حالت استاندارد نه در مسابقات درگ و نه در مقابل رقبا حرفی برای گفتن ندارد، اما حس لذت‌بخش و دلچسبی را از رانندگی با یک خودروی اسپرت ارزان ارائه می‌کند.



تویوتا

 

حال با وجود اینکه هنوز هیچ تصویر جاسوسی از نمونه‌های در‌ حال آزمایش این خودرو منتشر نشده، بنظر میرسد که احتمال تولید نسل جدید آن قریب‌الوقوع باشد. بر‌اساس یک رندر کامپیوتری که توسط متخصصان طراحی خودرو ساخته شده، پیش‌بینی می‌شود نسل جدید تویوتا ۸۶ با توجه به مدل کنونی و تاریخچه مدل اولیه، شامل طراحی منحصر‌به‌فردی باشد. در این طرح کامپیوتری تویوتا GT86 جدید با طراحی سیال‌گونه و نزدیک به نسل جدید تویوتا سوپرا دیده می‌شود. ضمن اینکه فرم کلی بدنه حالت لیفت‌بک به خود گرفته که البته احتمال عملی شدن این موضوع در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. البته لیفت‌بک بودن این رندر از طراحی نسخه اولیه تویوتا ۸۶ با نام AE86 تبعیت می‌کند تلفیقی از اصالت این محصول را در کنار ویژگی‌های مدرن به نمایش می‌گذارد.


تویوتا

 

درباره تغییرات فنی در نسل جدید تویوتا GT86، اما می‌توان به بهبود کیفیت سواری، بهبود کیفیت کابین و افزایش توان موتور اشاره کرد. منابعی آگاه در این‌باره گفته‌اند که نسل جدید این خودرو در کنار نسخه بهبود یافته موتور ۲.۰ لیتری تخت کنونی با توان حدودی ۱۹۷ اسب‌بخار، از یک نمونه ۲.۴ لیتری توربوشارژ ساخت سوبارو نیز بهره می‌برد تا چالش‌پذیر‌تر از قبل ظاهر شود. هنوز برای حدس و گمان بیش‌تر زود است، اما بنظر می‌رسد که این خودرو در اواخر سال ۲۰۲۰ یا اوایل سال ۲۰۲۱ میلادی معرفی شود.



تویوتا

کد خبر 110824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha