عملکرد گزینشی خودروسازان در اسقاط تاکسی ها

پرشین خودرو: با گذشت بیش از ۲ سال از نامه نگاری ها و انتقادات گسترده مراکز اسقاط به دستگاههای ذیربط همچنان اقدام غیر قانونی و عملکرد گزینشی در جریان اسقاط تاکسی های فرسوده در حال انجام و با وجود اعتراضات همچنان رانت بوجود آمده بر این حوزه حاکم است.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، رئیس هیات مدیره اتحادیه صنایع اسقاط و بازیافت، با اعلام این مطلب اظهار داشت : متاسفانه از حدود 2 سال قبل با حمایت یکی از شرکتهای خودروسازی، جریان اسقاط تاکسی های فرسوده در اختیار مرکزی خاص قرار گرفت به طوری که سایر مراکز اسقاط در روند اسقاط تاکسی های فرسوده نقشی نداشتند اما این مرکز پس از زیر پا گذاشتن حقوق همه مراکز و به دنبال فشار اتحادیه اسقاط و برخی تغییرات در وزارت صمت و توجه بیشتر به قانون گرایی خوشبختانه هم اکنون تعطیل شده است.

محمد حسین گودرزی در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو افزود: پس از جریان اشتباهی که در دو سال اخیر در طرح اسقاط تاکسی ها در پیش گرفته شد این روند با نرمش و حسن نیت خودروسازان کمی تغییر کرد اما همچنان انحصار و وجود مراکز منتخب بر اجرای طرح اسقاط تاکسی ها حاکم است که به طور قطع اقدام مناسبی از سوی خودروسازان نخواهد بود.

وی با اشاره به تداوم انحصار در اسقاط تاکسی ها، تصریح کرد: با وجود پی گیری های گسترده و تعطیلی یکی از مراکز خاص در این جریان همچنان مراکز منتخب وجود دارد در حالی که بر اساس طرح رتبه بندی که توسط ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت انجام شده است باید اسقاط تاکسی ها با توجه به رتبه بندی مراکز صورت گیرد و نباید در این طرح گزینشی عمل شود.

 



رئیس کارگروه خودرویی اتحادیه اسقاط و بازیافت در ادامه با توجه به طرح اختصاص سهمی از تولیدات خودروسازان در جریان نوسازی ناوگان تاکسیرانی کشور گفت: به طور قطع این طرح کمک خوبی در اجرای طرح نوسازی ناوگان تاکسیرانی و کاهش آلودگی هوا کلان شهرها خواهد بود.

به گزارش پرشین خودرو، طرح نوسازی تاکسی‌های فرسوده از بهمن‌ سال 1394 طی یک همکاری مشترک میان سازمان مدیریت و برنامه، بانک‌های عامل، وزارت کشور و گمرک آغاز شد بر اساس برنامه ریزی هایی صورت گرفته مقرر شد تا سالانه 8 هزار تاکسی فرسوده در شهر تهران نوسازی شوند، اما به دلیل عدم اجرای تعهدات مالی دولت به شرکت های خودروسازی روند نوسازی تاکسی های فرسوده تهران و سایر کلانشهرهای کشور متوقف شده است.

بر اساس قانون به منظور حل مشکل آلودگی هوا در تهران و سایر کلانشهرهای کشور نوسازی خودروهای فرسوده به ویژه در بخش حمل و نقل عمومی را باید در دستور کار دولت، شرکت های خودروسازی و شهرداری ها قرار گیرد اما این طرح به دلیل عدم اجرای درست و به موقع این قانون موجب تشکیل صف های طولانی تر متقاضیان نوسازی تاکسی های فرسوده شده است.

کد خبر 110869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha