کد خبر 110875
۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۱
واکنش منفی بورس به استعفای ظریف

پرشین خودرو: شاخص کل بورس امروز (سه شنبه) تا ساعت 11 صبح در واکنش به خبر استعفای محمدجواد ظریف، حدود 2 هزار واحد سقوط کرد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایرنا، بازار بورس از نخستین دقیقه های آغاز معاملات تحت تاثیر خبر استعفای وزیر امور خارجه قرار داشت؛ بطوری که کار خود را با افت حدود یک هزار و 300 پله ای شروع کرد و به تدریج به شدت افت شاخص افزوده شد.
تا لحظه تنظیم این گزارش (ساعت 11 و 5 دقیقه) شاخص بورس با افت یک هزار و 922 واحدی به جایگاه 164 هزار و 871واحدی عقب نشینی کرده است.

افت شدید شاخص در معاملات امروز در حالی رخ داد که در هفته جاری شاهد معاملات مثبت بازار سرمایه و رشد قابل توجه شاخص بودیم؛ شاخص بورس در معاملات دیروز تا رقم 166 هزار و 793 واحد صعود کرده بود.

بررسی شاخص های اصلی بازار سرمایه نشان می دهد که همه آنها امروز به طور دسته جمعی کاهش یافته اند که همچنان ادامه دارد.
گروهی از کارشناسان تاثیر منفی انتشار خبر استعفای ظریف بر بازار سرمایه را همانند سایر خبرهای سیاسی موقت و زودگذر می دانند.
ظریف شب گذشته اعلام کرد که از سمت خود استعفا می دهد.
وی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: با عرض تبریک به مناسبت میلاد خجسته حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، روز مادر و روز زن، از بزرگواری مردم عزیز و دلاور ایران و مسئولین محترم در 67 ماه گذشته بسیار سپاسگزارم.
ظریف ادامه داد: از ناتوانی برای ادامه خدمت و تمام کاستی‌ها و کوتاهی‌ها در دوران خدمت صمیمانه پوزش می‌خواهم. شاد و سربلند باشید.

کد خبر 110875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha