چابهار نقش جهانی در حمل و نقل و ترانزیت کالا دارد

پرشین خودرو: دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: چابهار نقش جهانی در حمل ونقل و ترانزیت کالا دارد و باید زیرساخت های لازم در این زمینه هر چه سریعتر تکمیل شود.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایرنا، مرتضی بانک روز سه شنبه در همایش بین المللی توسعه چابهار با اشاره به قابلیت های اقتصادی و تجاری چابهار اظهار داشت: مزیت‌های مستثنی بودن از قوانین گمرک، مالیات، کار و ویزا ظرفیت این حرکت جهانی را برای منطقه آزاد چابهار فراهم کرده است.

وی افزود: بندر چابهار با ظرفیت هشت و نیم میلیون تن و عدم محدودیت در پذیرش کشتی های اقیانوس پیما این بندر را وارد دور جدیدی از ترانزیت و صادرات کالا کرده است.
دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به فرآیند سرمایه گذاری خارجی در چابهار اشاره کرد و افزود: بهترین مشوق ها، تخفیف ها و معافیت ها برای تسهیل سرمایه گذاری در نظر گرفته شده است.
وی گفت: چابهار مرکز اصلی کریدور بین ‌المللی حمل و نقل و بهترین، نزدیکترین و کم هزینه ترین مسیر دسترسی کشورهای حاشیه اقیانوس هند، آسیای میانه و افغانستان به همدیگر است
بانک ادامه داد: مدیران مناطق آزاد با تسهیل فرآیندها و تکمیل زیرساخت های نهادی و فیزیکی لازم، رفع موانع حضور سرمایه ‌گذاران، تسهیل و گسترش تجارت و کسب و کار در تحقق اهداف توسعه اقتصادی کشور، این منطقـه را به کانون مهم سرمایه گذاری در ابعاد مختلف اقتصاد دریا محور و هاب لجستیک و ترانزیت منطقـه ای تبدیل کنند.
وی تصریح کرد: از حضور و مشارکت سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی از تمامی کشورهای منطقـه و جهان استقبال کرده و به همه اطمینان مـی دهم که فعالیت ها و سرمایه گذاری ها از حمایت کامل دولت جمهوری اسلامی ایران و شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برخوردار خواهد بود.
دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: منطقه آزاد چابهار با مزیت های متعدد در ابعاد مختلف زیرساخت‌های نهادی (مشوق ها و معافیت های مالیاتی و گمرکی ) و زیرساخت‌های فیزیکی در حال توسعه بویژه بندر راهبردی چابهار و خط آهن چابهار - زاهدان، فرودگاه بین المللی در دست برنامه ریزی، موقعیت جغرافیایی و نزدیکترین راه دسترسی افغانستان و دیگر کشورهای محصور در خشکی آسیای میانه به آبهای آزاد، می‌تواند نقش پیشران اصلی را در این اتحاد اقتصادی ایفا کند.

کد خبر 110907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha