کد خبر 110925
۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۴
روز چابهار در کشور افغانستان برگزار می شود

پرشین خودرو: معاون وزیر حمل و نقل افغانستان گفت: سال آینده روز چابهار با موضوع فرصت‌ های ترانزیتی در افغانستان برگزار خواهد شد تا بتوان پیوند 2 کشور در زمینه های اقتصادی را مستحکم تر کرد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایرنا، «امام محمد وری ماچ» روز سه شنبه در حاشیه همایش بین ‌المللی توسعه بندر چابهار در جمع خبرنگاران داخلی و خارجی اظهار داشت: تمام تلاش ما این است که با ایجاد سهولت در بازار رقابتی، بتوانیم سرمایه گذاران بخش خصوصی افغانستان را به حضور در چابهار ترغیب و تشویق کنیم.

وی با اشاره به ظرفیت های تجاری و ترانزیتی چابهار خاطرنشان کرد: تجار و بازرگانان کشور افغانستان با توجه به اهمیت راهبردی این منطقه 60 میلیون دلار درچابهار سرمایه گذاری کرده اند.
وی ادامه داد: حدود 114 فعال اقتصادی و تاجر افغان در چابهار حضور دارند و در آینده نیز این تعداد افزایش چشمگیری خواهد یافت.
وی از انجام مطالعات گسترده سه کشور هند، ایران و افغانستان در حوزه اقتصادی و ژئوپولتیکی منطقه بویژه بندر چابهار خبر داد و گفت: همه ما امروز در روز چابهار گرد هم جمع شده‌ایم و هدف از این گردهمایی جلب همکاری‌های اقتصادی و همچنین سرمایه‌گذاری و نشان دادن فرصت‌های ترانزیتی و سرمایه‌گذاری در چابهار است.
معاون وزیر حمل و نقل افغانستان ادامه داد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از طرف دیگر نکته‌ای وجود دارد که تعهد سه کشور ایران، افغانستان و هند برای توسعه اقتصادی و تجاری منطقه چابهار را نشان می دهد.
وریماچ اظهار داشت: افغانستان یکی از شرکای بسیار اساسی ایران در بندر چابهار است به همین منظور تجار و بخش خصوصی افغانستان به سرمایه گذاری در بندر چابهار علاقه مند هستند، اما یک سلسله موضوعات کوچک وجود دارد که باید در نشست‌های بعدی در مورد آنها صحبت کنیم.
وی تصریح کرد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ با رفع این چالش‌های کوچک می‌توانیم سرمایه گذاران و تجار افغانستانی را برای حضور در چابهار ترغیب کنیم.

کد خبر 110925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha