کد خبر 110926
۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۷
تاثیر استعفای ظریف بر اقتصاد کشور

پرشین خودرو: یک تحلیلگر مسائل اقتصادی با اشاره به موضوع استعفای وزیر امورخارجه گفت: این ماجرا می‌تواند برای مدتی متغیرهای اقتصادی کشور را دچار بی‌ثباتی و التهاب کند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، دکتر علی حیات‌نیا با اشاره به موضوع استعفای ظریف وزیر امور خارجه کشور، اظهار کرد: از آنجایی که در کشور ما پارامترهای سیاسی بر مسائل اقتصادی تأثیرگذاری بسیار بالایی دارد، هرگونه ماجرای سیاسی می‌تواند پارامترهای اقتصادی کشور را به شدت پر نوسان کند.


وی ادامه داد: استعفای وزیر امور خارجه به دلیل نااطمینانی‌هایی که در بعد سیاسی و بینالملل و به دنبال آن در بعد اقتصادی ایجاد می‌کند، می‌تواند باعث ایجاد احساس نگرانی بین فعالان اقتصادی شود.

به اعتقاد این کارشناس مسائل اقتصادی، نتیجه این امر عدم ثبات در بازارهای مالی و اقتصادی است.

حیات‌نیا پیش بینی کرد، با اعلام خبر استعفای آقای ظریف احتمال اینکه برخی بازارهای مالی و سرمایه‌گذاری از جمله بازار طلا و دلار به صورت هیجانی دچار التهاب شود و افزایش قیمت در این بازارها رخ دهد، وجود دارد.

وی درباره اینکه این نوسانات و التهابات احتمالی چقدر ممکن است دوام داشته باشد، نیز یادآوری کرد: همه این موارد به نتیجه این استعفا بستگی دارد که با آن موافقت شود، یا نه.

این کارشناس مسائل اقتصادی تاکید کرد: اگر بااستعفای وزیر امور خارجه موافقت شود، احتمالاً تا تعیین تکلیف وزارت امور خارجه بعدی این نوسانات و التهابات ادامه خواهد داشت، اما اگر با این استعفا موافقت نشود بازار دوباره به وضعیت قبل باز خواهد گشت و آرامش نسبی خود را به دست می‌آورد.

حیات‌نیا معتقد است، در این مدت باید از هرگونه اقدامی که به نوسانات و التهابات اقتصادی دامن بزند، جلوگیری شود.

کد خبر 110926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha