روش‌های پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراهی اعلام شد

پرشین خودرو: مجری طرح اخذ عوارض الکترونیکی آزادراه‌های کشور: مردم می‌توانند عوارض آزادراهی خود را با روش‌های متنوع پرداخت کنند

به گزارش پرشین خودرو به نقل از خبرآنلاین، سهیل مظلوم واجاری در حاشیه مراسم تست نهایی سامانه عوارض الکترونیکی یکپارچه آزادراه‌ها در تشریح چگونگی کارکرد این طرح گفت: مردم می‌توانند عوارض آزادراهی خود را با روش‌های متنوع پرداخت کنند و در این طرح که از بیستم اسفند امسال آغاز می‌شود، هیچ نیازی به توقف و پرداخت عوارض نیست.
وی افزود: پلاک خودروها در هنگام عبور از دروازه‌های عوارض خوانده شده و به سامانه مرکزی منتقل می‌شود و به چند روش مختلف قابل پرداخت است.


مجری طرح اخذ عوارض الکترونیکی آزادراه‌های کشور پرداخت با اپلیکیشن‌های پرداخت موبایلی، پرداخت مستقیم به روش اتصال پلاک به حساب‌های بانکی، پرداخت عوارض روی قبض تلفن همراه، پرداخت با تگ‌های بانکی، پرداخت با توقف در رستوران ها، پمپ بنزین‌ها و خودپردازهای طول مسیر یا در شهرهای مبدا و مقصد را از جمله روش‌های پرداخت الکترونیکی عوارض دانست و گفت: این پرداخت، می‌تواند قبل، حین یا پس از سفر باشد و اگر پرداخت عوارض انجام نشود از طریق سامانه پلیس راننده مربوطه پیامک اخطار دریافت کرده و در صورت نپرداختن، مشمول جریمه خواهد شد.

وی افزود: در روش‌های پرداخت مستقیم نیز، راننده باید فقط یک بار به پایگاه اینترنتی مربوطه و یا بانک خود مراجعه کرده و دستور برداشت از حساب خود را صادر کند.

مدیرعامل شرکت مجری طرح گفت: در این طرح، از هر خودروی عبوری چهار عکس از پلاک‌های جلو و عقب بصورت رنگی و سیاه و سفید گرفته و تطبیق داده می‌شود تا میزان خطا به صفر برسد و دوربین‌ها قادر به عکسبرداری در شرایط نور کم و با سرعت بالا هستند و در تئوری تا ۳۰۰ و در عمل تا سرعت ۲۰۰ کیلومتر تست شده اند و مشکلی بابت پلاک خوانی وجود ندارد.

وی افزود: هم اکنون در ۴ آزادراه بصورت قطعی کار نصب اجرا شده که تا بیستم اسفند عملیاتی می‌شود و سه آزادراه دیگر در حال تست هستیم و تا پایان تیر ماه، همه آزادراه‌ها زیر اجرای پرداخت الکترونیکی عوارض خواهد رفت و قرار است تمام گیت‌های پرداخت سنتی عوارض که نقش مهمی در ایجاد ترافیک و آلودگی هوا و بروز تصادفات داشته جمع آوری شود.

کد خبر 110929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha