ارتقاء فرهنگ ترافیک در کاهش تصادفات ضروری است

پرشین خودرو: فرمانده انتظامی شرق استان تهران گفت: آموزش و ارتقاء فرهنگ ترافیک در کاهش وقوع تصادفات و افزایش انضباط عبور و مرور یک ضرورت انکارناپذیر است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از میزان، سردار عبدالرضا ناظــری در جلسه قرارگاه کاهش تصادفات پلیس راهور استان گفت: آموزش و فرهنگ سازی، نقش بسزایی در اصلاح ترافیک و راهنمایی و رانندگی در سطح جامعه دارد.

وی با اشاره به اینکه موضوع ترافیک نیاز به یک کار جمعی دارد، تصریح کرد: فرهنگ‌سازی رفتار ترافیکی و آموزش فرهنگ ترافیک، موثرترین روش در کاهش تصادفات رانندگی است.

فرمانده انتظامی استان، ۳ عامل انسان، جاده و خودرو را از کاربران اصلی ترافیک در جامعه دانست و بیان داشت: مشارکت مردم، تضمین کننده ارتقاء سطح آگاهی‌ها و پیشگیری از وقوع تصادفات است.

سردار ناظری با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی در راستای ارتقاء فرهنگ عمومی جامعه، تلاش‌های زیادی را در دستور کار قرار داده است، افزود: ارتقاء ارتباط متقابل پلیس با جامعه، گره‌گشای بسیاری از مشکلات، معضلات و آسیب‌های اجتماعی و ترافیک است.

وی اضافه کرد: با توجه به رشد سریع شهر‌ها و افزایش ترافیک در جاده‌ها، مسئله ترافیک و تصادفات بیشتر نمود یافته است و پلیس به منظور کاهش تصادفات و سوانح جاده‌ای علاوه بر اعمال قانون، با حضور در بین آحاد جامعه نسبت به ارتقاء آگاهی شهروندان اقدام می‌کند.

فرمانده انتظامی ویژه شرق استان تهران در ادامه انضباط‌بخشی و فرهنگ سازی را دو رسالت مهم پلیس در جامعه برشمرد و گفت: استفاده از ظرفیت‌های مردمی و سایر سازمان‌های دولتی و غیردولتی برای اجرای فرهنگ صحیح ترافیک در جامعه لازم و ضروری است.

کد خبر 110962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha