کد خبر 111012
۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۳
شاخص بورس صعودی شد

پرشین خودرو: قیمت سهم ها در بورس تهران بعد از یک روز افت نسبتا شدید با رشد همراه شد. سهم های فلزی، سنگ معدنی و بانکی همچنان بیشترین تاثیر را بر نوسانات شاخص‌های بازار سهام دارند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، این روزها وضعیت بازار سهام فراز و نشیب‌های زیادی را شاهد است. از طرفی در هفته‌های پایانی سال به سر می‌بریم و نقدینگی در بازار کم شده از طرفی اخبارهای مختلف سیاسی سبب می‌شود نوسان گیران با در نظر گرفتن ریسک‌های سیستماتیک بازار فعال‌تر شوند و اقدام به خرید و فروش کنند.

در حالی که روز گذشته قیمت سهم‌ها با کاهش فزاینده‌ای رو به رو بود امروز شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۵۸۲ واحد رشد کرد و به رقم ۱۶۵ هزار و ۲۹۵ واحدی رسید. همچنین شاخص کل هم وزن با ۲۹۷ واحد افزایش تا رقم ۳۰ هزار و ۹۱۵ واحدی بالا رفت. شاخص آزاد شناور نیز با ۷۳۸ واحد افزایش به رقم ۱۸۴ هزار و ۸۲۲ واحدی رسید و شاخص بازار اول و دوم هر کدام به ترتیب ۴۷۱ و ۹۶۱ واحد رشد کردند.

امروز نمادهایی از جمله استخراج کانه‌های فلزی، بانکی و فلزات اساسی بیشترین نقش را در نوسانات شاخص‌های بازار سرمایه داشتند. توسعه معادن و فلزات، بانک ملت، معدنی و صنعتی چادرملو هر کدام به ترتیب ۷۸، ۷۷ و ۳۶ واحد تأثیر افزاینده روی شاخص‌ها داشتند. در طرف مقابل فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران و صنایع پتروشیمی خلیج فارس هر کدام به ترتیب ۶۷، ۴۲ و ۲۶ واحد در کاهش شاخص‌های بازار سرمایه نقش ایفا کردند.

در آخرین روز کاری این هفته در گروه استخراج کانه‌های فلزی ارزش معاملات به ۱۳ میلیارد تومان رسید و بسیاری از سهم‌های این گروه کمتر از یک درصد با رشد قیمت مواجه شدند. همچنین بانک‌ها و مؤسسات اعتباری نیز در برخی از نمادها رشدهای آرامی را تجربه کردند و امروز شاهد ارزش معاملات بیش از ۳۸ میلیارد تومان بودند. اما در گروه فلزات اساسی اکثر سهم‌ها با کاهش قیمت روبه‌رو شدند همچنین ارزش معاملات این گروه به ۳۵ میلیارد تومان می‌رسید.

خودرویی‌ها عموماً با کمتر از یک درصد رشد قیمت روبه‌رو بودند و تعدادی از سهم‌های آنها نیز همچون ایران خودرو و زامیاد کاهش قیمت را تجربه کردند. در گروه مواد و محصولات دارویی قیمت سهم‌ها عمدتاً از نوسان کمتر از ۱.۵ درصد را شاهد بود. در این گروه لابراتور داروسازی دکتر عبیدی توانست در قیمت آخرین معامله پنج درصد رشد را شاهد باشد.

ارزش معاملات بورس امروز نسبت به روزهای ابتدایی هفته شاهد کاهش بود و به رقم ۵۱۵ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات این بازار به رقم ۲.۳ میلیارد سهم و اوراق مالی رسیدند. همچنین در فرابورس ایران شاخص کل نزدیک به ۳۲ واحد رشد کرد و رقم ۲۱۰۰ واحدی را تجربه کرد. ارزش معاملات این بازار به رقم ۵۵۰ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات این بازار رقم یک میلیارد سهم و اوراق مالی را تجربه کرد.

در روز گذشته شاخص کل بورس با بیش از ۲۰۰۰ واحد مواجه شد و روز متفاوتی نسبت به کل هفته را شاهد بودیم. نوسانات قیمت ارز و ریسک‌های سیستماتیک در بازار سرمایه در این روزها بر کلیه معاملات بازار سایه افکنده است.

کد خبر 111012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha