کد خبر 111098
۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۵
آغاز به کار قطار گردشگری همدان از 24 اسفندماه

پرشین خودرو: نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی گفت: قطار گردشگری همدان ۲۴ اسفندماه شروع به کار می کند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از مهر، حمیدرضا حاجی بابایی  با اعلام خبر بهره برداری از قطار همدان - تهران گفت: پس از سال ها پیگیری از سال ۱۳۸۴ که راه آهن تهران_همدان با قید دو فوریت در مجلس شورای اسلامی مصوب شد، ۲۰ اسفند سال جاری قطار تهران_همدان در دو نوبت صبح شامل ۶ صبح از تهران به همدان و حدود ساعت ۱۱ از همدان به تهران و مجدد ساعت ۱۳ از تهران به همدان و ۱۸ همان روز از همدان به تهران شروع به کار خواهد کرد که فروش بلیط هم شروع شده است.


وی تاکید کرد: مدت سفر ۳ ساعت و ۱۰ دقیقه خواهد بود و به مرور زمان این مدت سفر کاهش پیدا می کند کمااینکه بعداز برقی و سریع السیر شدن قطار این زمان به ۲ ساعت کاهش می یابد.

حاجی بابایی گفت: برهمین اساس قطار همدان _مشهد نیز به صورت روزانه فعال خواهد شد و قطار گردشگری نیز برای مسافران و گردشگران فعالیت می کند که هدف اصلی آن معرفی جاذبه های گردشگری همدان است.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی گفت: این قطار از ۲۴ اسفند جاری شروع به کار خواهد کرد.

وی بیان داشت: از طرف دیگر با اتصال قطار همدان_ملایر، شهرستانهای ملایر _تویسرکان و نهاوند نیز از مزایای زیر ساخت های ریلی استان همدان بهره برداری خواهند کرد.

نماینده همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: راه اندازی قطار همدان _ سنندج نیز در دستور کار قرار دارد.

وی با تاکید بر نقش این پروژه ها در توسعه همدان گفت: نقش استراتژیک پروژه های ریلی یاد شده در اتصال همدان به غرب، شمال غرب و جنوب غربی اهمیت این خط آهن را چند برابر می کند.

حاجی بابایی بیان داشت:موفقیت در بهره برداری از پروژه های زیر ساختی ریلی در همدان بی شک ثمره خون شهیدان و از برکت انقلاب اسلامی است.

کد خبر 111098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha