دولت اساسنامه شرکت قطارهای حومه‌ای را تصویب کرد

پرشین خودرو: معاون مسافری راه‌آهن گفت: اساسنامه شرکت قطارهای حومه‌ای در جلسه پنجم اسفند ماه سال جاری هیأت دولت تصویب شد‌.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از فارس، میرحسن موسوی اظهار داشت: شرکت قطارهای حومه‌ای بر اساس بند 52 قانون برنامه ششم توسعه و با هدف ساماندهی حاشیه شهرها و توسعه امور حمل‌ونقل ریلی حومه‌ای در زیر مجموعه راه‌آهن شکل گرفته است.

وی افزود: همچنین دولت در بند 52 قانون برنامه ششم توسعه مکلف شده است تا اساسنامه این شرکت را با مشارکت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، وزارت راه و شهرسازی و وزارت کشور تهیه و تصویب کند.

به گفته معاون مسافری راه‌آهن،‌ در طول یک سال گذشته شرکت راه‌آهن با تهیه پیش‌نویس این اساسنامه و برگزاری جلسات متعدد با سایر بخش‌های دولت نظیر وزارت کشور، سازمان مدیریت و وزارت راه و شهرسازی توانست نظرات این بخش‌ها را اخذ و تأیید آنها را کسب کند، این درحالی است که تلاش‌های راه آهن برای تصویب این اساسنامه در هیات دولت یکی از گام‌های مهم و اصلی ایجاد شرکت قطارهای حومه‌ای به شمار می‌رود.

موسوی یادآور شد: شرکت راه‌آهن از سال 1392 توسعه قطارهای حومه‌ای و منطقه‌ای را در دستور کار خود قرار داد و موفق به تصویب قانون برنامه ششم توسعه و مصوبه هیأت دولت در مورد اساسنامه شرکت قطارهای حومه‌ای شده است.

‌وی با بیان اینکه راه‌‌آهن دستاوردهای مهم و قابل توجهی را در بخش قطارهای حومه‌ای و منطقه‌ای داشته است، گفت: ‌‌بر اساس آمارهای منتشره در طی این سال‌ها تعداد مسافران این قطارها رشد بیش از ۲.۵ برابری داشته و در سال جاری این مسافران 30 درصد مجموع مسافران راه آهن را تشکیل داده‌اند.

کد خبر 111200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha