کد خبر 111228
۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۹
معرفی اسکیت برد برقی و پرسرعت Bajaboard Pantra

پرشین خودرو: Bajaboard Pantra یک اسکیت برد جدید برقی است که توانایی دستیابی به سرعت بیش از ۷۰ کیلومتر بر ساعت را دارد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از زومیت، سریع‌ترین اسکیت برد برقی که تاکنون ساخته شده بود می‌توانست به حداکثر سرعت ۴۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. چنین سرعتی برای یک اسکیت برد بسیار زیاد و تا حدودی ترسناک است اما گویا شرکت باجابرد (Bajaboard) اعتقادی به این مسئله ندارد و این را می‌شود از آخرین محصول آن‌ها نیز متوجه شد. این محصول با نام پانترا (Pantra) یک اسکیت برد بسیار سریع است و از موتوری به قدرت ۱۰.۷ اسب‌بخار استفاده می‌کند.

 

اسکیت برد

 

اسکیت بردهای برقی یکی از اصلی‌ترین وسایل حمل‌و‌نقل درون شهری بدون آلایندگی هستند و با وجود اینکه در بسیاری از مکان‌ها تردد ممنوعیت قانونی دارند اما هر روز بر تعداد استفاده‌کنندگان از این وسایل افزوده می‌شود. از مزایای اسکیت بردهای برقی باید به سرعت بالا، لذت رانندگی و ابعاد کوچک‌تر این وسایل در مقایسه با دوچرخه‌های برقی اشاره کرد به طوری که به‌راحتی می‌توانید اسکیت برد برقی خود را زیر میز کار خود قرار دهید.

همچنین اسکیت بردهای برقی هیجان بسیار بالایی دارند که از این نظر هیجان‌انگیزترین آن‌ها مدل (Epic Dominator Pro) بوده که به سیستم چهارچرخ محرک و موتور ۴.۲ اسب بخاری تجهیز شده است. این مدل نیز توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۴۰ کیلومتر بر ساعت را دارد.

اما رقابت اسکیت بردها تمامی ندارد. Bajaboard در سال ۲۰۱۵ یک اسکیت برد جدید برقی 4×4 با نام G4X معرفی کرد که می‌توانست به حداکثر سرعت ۶۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. این اسکیت برد برای رسیدن از سرعت صفر به ۴۰ کیلومتر بر ساعت تنها به ۲.۵ ثانیه زمان نیاز داشت، البته به شرطی که بتوانید در چنین شتابی تعادل خود را روی اسکیت برد حفظ کنید.

 

اسکیت برد

 

چیزی که مدل جدید پانترا را از دیگر محصولات هم رده متفاوت می‌کند، وجود چهار موتور برقی هر یک به قدرت ۴.۵ اسب‌بخار در این اسکیت برد است. باتری این مدل نیز دارای ظرفیت ۱.۱ کیلووات ساعت است. قدرت نهایی این اسکیت برد ۱۰.۷ اسب‌بخار است و می‌تواند به حداکثر سرعت ۷۲ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

به‌گفته‌ی جرج لی، مدیر شرکت سازنده:

در ساخت پانترا سعی شده تا مجموعه‌ای جمع و جور و در عین حال قدرتمند طراحی شود. این اسکیت برد به قدری سریع‌ است که نباید آن را در مکان‌های عمومی مورد استفاده قرار داد و تنها مخصوص اماکن شخصی و تحت کنترل است.

 

اسکیت برد

 

هنوز تست حداکثر سرعت این اسکیت برد نیز انجام نشده ولی تست شتاب روی آن انجام شده که نتایج جالبی به همراه داشته است. در هنگام شتابگیری نمی‌توانید بیش از ۷۰ تا ۸۰ درصد قدرت موتورها را در اختیار بگیرید چون در غیر این صورت بر اثر شتاب بسیار بالا از روی اسکیت برد به پایین پرتاب خواهید شد. حتی اسکیت برد G4X که از پانترا کندتر است نیز در حالت تخت گاز بسیار سریع و غیر قابل کنترل رفتار می‌کند.

جالب است بدانید که پانترا با چنین مشخصاتی هنوز نخواهد توانست نام خود را به‌عنوان سریع‌ترین اسکیت برد برقی به ثبت برساند چون این مقام متعلق به اسکیت برد Nextboard ساخت کشور اسلوونی است. اسکیت برد Nextboard درحالی‌که راننده‌ی آن میشو اربن لباس و کفش کامل موتورسواری را به تن داشت توانست در یک اتوبان به حداکثر سرعت ۹۵ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

در حال حاضر دو مشکل بر سر راه پانترا برای شکستن این رکورد وجود دارد. نخست اینکه باتری‌های این اسکیت برد نمی‌توانند تمام قدرت موتورها را در اختیار راننده قرار دهند و برای این کار به باتری‌های بزرگ‌تری نیاز است تا بتوان حداکثر قدرت اسمی موتورها را که به ۱۸ اسب‌بخار می‌رسد، در اختیار گرفت. مشکل دوم نیز پیدا کردن یک کاربر شجاع برای رکوردشکنی با این اسکیت برد است. پانترا نیز همانند G4X به سیستمی به نام Tank Mode مجهز است که به کاربر امکان دور زدن راحت را می‌دهد جون باتوجه‌به وزن ۲۶ کیلوگرمی پانترا اگر بخواهید مانند اسکیت بردهای بدون موتور با آن دور بزنید یا پرش کنید نیاز به انرژی زیادی خواهید داشت.

پانترا باتوجه‌به تجهیزاتی مانند سیستم تعلیق تنظیم‌شونده، رنگ مشکی مات و چراغ‌های جلو و عقب سفارشی خود قیمتی در حدود یک دوچرخه کوهستان دارد.

کد خبر 111228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha