کد خبر 111253
۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۱
مطالعات برای راه‌اندازی اتوبوس هوایی در تهران

پرشین خودرو: موسوی گفت:‌ اگر شرایط منطقه اجازه دهد، اتوبوس هوایی را در سطح منطقه یک شهرداری تهران راه‌اندازی می‌کنیم.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از باشگاه، سید حمید موسوی شهردار منطقه یک شهرداری تهران در نشست خبری که امروز (یکشنبه ۱۲ اسفند ماه) برگزار شد، با اشاره به مسئولیت قبلی خود در معاونت شهرسازی شهرداری تهران اظهار کرد: در مسئولیت قبلی ساختمان‌های ناایمن شهر تهران شناسایی شدند و بسیاری از ساختمان‌های ناایمن و بلند مرتبه تهیه شدند.


شهردار منطقه یک شهرداری تهران تصریح کرد: در طرح ۹۹۹، ساکنان یک هزار برج شهر تهران را برای ارتقای ایمنی آموزش دادیم.

وی در ادامه به موضوعات منطقه یک شهرداری تهران پرداخت و گفت: در حال مطالعه هستیم تا اگر شرایط منطقه اجازه دهد، شرایط استفاده از اتوبوس هوایی و LRT را فراهم کنیم.

موسوی با اشاره به اینکه تاکنون رویکرد سرمایه‌گذاری در سطح منطقه در حوزه مسکن بوده است، تصریح کرد: اگر بتوانیم این رویکرد را به گردشگری تغییر خواهیم داد تا به منطقه و تهران خدمت کرده باشیم.

شهردار منطقه یک شهرداری تهران با بیان اینکه بیش از ۲۲ درصد منطقه کاربری فضای سبز دارد، گفت: ساکنان منطقه از این فضا کم بهره هستند، چون ۱۶ درصد فضای سبز منطقه متعلق بخش خصوصی است.

وی با بیان اینکه ۷ رود در رأس منطقه وجود دارد که قابلیت تبدیل به فضای گردشگری را دارد، گفت: به واسطه نگاه منفعت طلبانه رویکرد سرمایه‌گذاری در منطقه به سمت مسکن بوده و در کوچه‌های کم عمق بار سکونت بالا رفته و علاوه بر تشدید سرانه‌ها بحث گره‌های ترافیکی به وجود آمده است.

شهردار منطقه یک شهرداری تهران خاطر نشان کرد: طی تمهیدات صورت گرفته موضوع اتصال خط یک مترو به خط ۳ در دستور کار قرار گرفت و این کار به زودی انجام می‌شود.

موسوی با بیان اینکه با مجموعه توچال برای توسعه گردشگری گفتگو‌هایی صورت گرفت، تصریح کرد: در راستای تقویت گردشگری جلساتی را برگزار کردیم و مسئولان بنیاد مستضعفان برای همکاری‌های لازم اعلام آمادگی کردند.

وی در ادامه با بیان اینکه در اردوگاه باهنر بارگذاری تفریحی انجام خواهد شد تا از امکانات آن برای رفاه شهروندان استفاده شود، افزود: همچنین تقاطع هم سطح چمران و ولنجک تا آخر سال راه‌اندازی خواهد شد.


شهردار منطقه یک شهرداری تهران گفت: باغات منطقه یک در دهه ۷۰ و ۸۰ به سمت نابودی رفتند و باغات آن از ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار به ۳۵۵ هکتار رسیده است، همچنین باغات تهران از ۴ هزار و ۶۰۰ هکتار به ۸۰۰ هکتار رسید.

وی با بیان اینکه یک درصد بافت فرسوده تهران در منطقه یک قرار دارد، گفت: مجموعه بافت فرسوده این منطقه ۵۲ هکتار است که بیشتر در سمت امامزاده قاسم (ع) و چیذر واقع شده است.

کد خبر 111253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha