کد خبر 111258
۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۷
نگاهی به معاملات امروز تالار شیشه‌ای

پرشین خودرو: امروز شاخص بورس با رشد آرامی همراه شد که فلزی‌ها و معدنی‌ها بیشترین تاثیر را بر نماگرهای بازار سهام داشتند و گروه بانک و موسسات اعتباری نیز ارزش معاملات نسبتا بالایی را تجربه کردند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، امروز شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۷۲ واحد رشد کرد و به رقم ۱۶۴ هزار و ۴۴۳ واحدی رسید. همچنین شاخص کل هم‌وزن با ۱۵۴ واحد رشد تا رقم ۳۰ هزار و ۸۷۷ واحدی بالا رفت. شاخص آزاد شناور نیز با ۱۹۳ واحد افزایش رقم ۱۸۳ هزار و ۹۶۹ واحدی را تجربه کرد و شاخص بازار اول و دوم هر کدام به ترتیب ۳۰ و ۲۵۳ واحد رشد کرد.

فلزی‌ها، معدنی‌ها همچنان در صدر تاثیرگذاران بر شاخص‌های بازار سرمایه هستند؛ به طوری که ملی صنایع مس ایران ۱۱۶ واحد به رشد شاخص بورس کمک کرد و فولاد مبارکه اصفهان و معدنی و صنعتی چادرملو هر کدام به ترتیب ۷۸ و ۵۲ واحد تأثیر کاهنده روی نوسانات شاخص داشتند. همچنین لابراتوار داروسازی دکتر عبیدی توانست ۵۲ واحد تأثیر مثبت روی شاخص‌های بازار سرمایه بگذارد.

در گروه بانک‌ها و مؤسسات اعتباری بانک تجارت سعی کرد شاخص‌های بازار را به سمت بالا هدایت کند؛ در این نماد حدود ۷۵ درصد از فروش‌ها مربوط به سهامداران حقیقی و بیش از ۷.۷ درصد از خریدها مربوط به سهامداران حقوقی بود.

بانکی‌ها امروز نوسان قیمتی عمدتاً کمتر از یک درصد داشتند. ارزش معاملات آنها نسبت به دیگر گروه‌ها رقم بالایی را نشان داد؛ به طوری که در این گروه ۳۰۹ میلیون سهم به ارزش بیش از ۵۲ میلیون تومان مورد داد و ستد قرار گرفت.

در گروه فلزات اساسی قیمت سهم‌ها اکثراً کمتر از دو درصد نوسان داشت و ارزش معاملات این گروه به ۳۶.۴ میلیارد تومان رسید. در گروه استخراج کانه‌های فلزی نیز نوسان قیمت سهم‌ها کمتر از یک درصد بود و در این گروه شاهد معامله ۲۷ میلیون سهم به ارزش حدود ۱۵ میلیارد تومان بودیم.

در گروه محصولات شیمیایی نیمی از سهم‌ها با افت قیمتی آرام مواجه شدند و در عین حال بخشی از سهم‌ها توانستند تا چهار درصد رشد قیمت را تجربه کنند. در گروه بیمه و صندوق‌های بازنشستگی به جز تأمین اجتماعی قیمت سهم‌ها با روند کاهشی مواجه شد و تابلوی این گروه به جز در محدود سهم‌هایی قرمز رنگ شد.

همچنین در گروه خودرو و ساخت قطعات نیز تقریباً بیش از نیمی از سهم‌ها با کاهش قیمت روبرو شد و ارزش معاملات بورس تهران به رقم ۶۵۷ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن بیش از ۲.۸ میلیون سهم و اوراق مالی بود. تعداد معاملات این بازار به رقم ۱۵۱ هزار و ۷۰۳ واحدی را تجربه کرد.

شاخص کل فرابورس نیز با ۱۷ واحد کاهش به رقم ۲۰۸۱ واحدی رسید. ارزش معاملات این بازار رقم ۶۱۹ میلیارد تومان را تجربه کرد و حجم معاملات تا رقم ۷۶۳ میلیون سهم و اوراق مالی پیش رفت.

کد خبر 111258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha