کد خبر 111292
۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۳
جهش سهام های آسیایی در آغاز هفته

پرشین خودرو: با گزارشاتی از این که آمریکا و چین پس از یک سال جنگ تعرفه‌ای، به دستیابی به توافق تجاری نزدیک شده‌اند، سهام آسیایی رشد کردند. دلار اندکی افت کرد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از مهر، روز دوشنبه، با گزارشاتی از این که آمریکا و چین پس از یک سال جنگ تعرفه‌ای، به دستیابی به توافق تجاری نزدیک شده‌اند، سهام آسیایی رشد کردند، درحالی که با امید سرمایه‌گذاران به ثابت ماندن سیاست مالی فدرال‌رزرو، دلار افت کرد.

وال‌استریت ژورنال گزارش داد که چین و آمریکا احتمالاً در اواخر این ماه به توافق تجاری دست خواهند یافت و رئیس‌جمهور ترامپ در دیداری با رئیس‌جمهور چین توافق تجاری را امضا خواهد کرد و تعرفه‌های وارد بر اکثر کالاهای چینی را کاهش خواهد داد.

این به دنبال آن مطرح می‌شود که ترامپ جمعه شب در اظهارات خود از چین خواست فوراً تعرفه‌های محصولات کشاورزی آمریکا را بردارد، چرا که مذاکرات تجاری به خوبی پیش می‌رود. او همچنین رسماً افزایش تعرفه‌های چین، از ۱۰ به ۲۵ درصد، را به تعویق انداخت.

این تحولات ریسک‌پذیری را در بازارها بالا برد و شاخص ای‌مینی اس‌اندپی و داوجونز هر کدام ۰.۴ درصد رشد کردند.

گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا-اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن توانست دومین روز پیاپی رشد خود را ثبت کرده و ۰.۱ درصد بالا بیاید.

سهام استرالیایی ۰.۷ درصد رشد کرد، سهام تحت شاخص نیکی ژاپن ۰.۸ درصد به ارزش خود افزودند و سهام شرکت‌های برتر چین ۱ درصد جهش کردند.

شاخص آسیا اقیانوسیه بدون ژاپن ام‌اس‌سی‌آی، تا به اینجای امسال ۱۰ درصد رشد کرده است.

ام سی‌اس‌آی ۳۰۰ این هفته پس از این که ام‌اس‌سی‌آی وزن سهام چینی را در شاخص‌های جهانی خود ۴ برابر کرد، بهترین هفته خود از نوامبر ۲۰۱۵ تا کنون را ثبت کرد.

در بازار ارز، شاخص دلار از بالاترین رکورد ۱ هفته‌ای ۹۶.۵۵۱ واحد خود، که روز جمعه ثبت کرده بود، پایین آمد و با ۰.۱ درصد افت به ۹۶.۴۱۰ واحد رسید.

در برابر ین ژاپن دلار با افزایشی اندک به نرخ برابری ۱۱۱.۹۶ رسید.

کد خبر 111292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha