کد خبر 111306
۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۲
رونمایی تسلاموتورز از یک شاسی بلند

پرشین خودرو: به نظر می‌رسد که شرکت امریکایی تسلاموتورز قصد دارد در تاریخ ۱۴ مارس سال جاری میلادی از یک مدل جدید شاسی بلند از خودروهای برقی خود رونمایی کند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، ایلان ماسک، مدیر ارشد اجرایی و مؤسس شرکت آمریکایی تسلاموتورز روز گذشته، یکشنبه، در جریان رویدادی در استودیوی طراحی خودروهای برقی در لس آنجلس اعلام کرد که یک دستگاه خودروی برقی جدید تسلا که به مدل Y معروف است ، در تاریخ ۱۴ مارس سال ۲۰۱۹ میلادی معرفی و پرده برداری خواهد شد.

به گفته وی، این مدل جدید که به صورت شاسی بلند (SUV) طراحی شده است، هم از لحاظ قیمت و هم از لحاظ سایز و اندازه ۱۰ درصد از مدل‌های پیشین تسلا همچون تسلا ۳ و تسلا اس بزرگ‌تر و بیشتر است.

وی البته در ادامه سخنانش خاطرنشان کرد که مدل تسلا وای (Model Y) از باتری همان مدل خودروهای قبلی برخوردار شده است و قرار است در یکی از بزرگترین و استراتژیک ترین کارخانه‌های تسلاموتورز که در شهر شانگهای چین واقع شده است، به مرحله تولید برسد.

بر اساس گزارشی که در رویترز آمده است، قرار است این کارخانه دو مدل از خودروهای تسلا ۳ و تسلا وای را با ظرفیت تولید ۲۵۰ هزار دستگاه در سال به تولید انبوه برساند و آنها را وارد بازارهای داخلی و جهانی کند.

تسلاموتورز که یکی از بزرگترین و نخستین شرکت‌های جاه طلب و بلندپرواز در جهان است، در سال‌های اخیر به تولید، طراحی و عرضه خودروهای برقی و الکتریکی پرداخته است و توانسته است سهم قابل توجهی از بازارهای بین‌المللی را به خود اختصاص دهد.

گفته می‌شود این خودرو از آنجایی که به همان باتری با ظرفیت قبلی مدل‌های پیشین مجهز شده است و از طرفی دیگر سایز و اندازه نسبتاً بزرگ‌تری نسبت به تسلا ۳ دارد، گستره حرکتی و طی مسافت کمتری داشته باشد.

بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده‌ها و گازهای گلخانه‌ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند.

بنابراین بسیاری از شرکت‌های خودروسازی در جهان عزم خود را برای تولید انبوه خودروهای برقی جزم کرده و از برنامه‌های خود بدین منظور رونمایی کرده‌اند. افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک، موجب شده است شرکت‌های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه‌های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

دولت‌های بسیاری همچون انگلستان، فرانسه، نروژ، اسپانیا، یونان، مکزیک، چین و هند از جمله پیشگامانی هستند که قصد دارند به منظور جلوگیری از آلودگی هوا و حفظ محیط زیست، تولید و فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را تا دهه ۲۰۳۰ و نهایتاً تا دهه ۲۰۴۰ میلادی (حدوداً دو دهه آینده) ممنوع و متوقف اعلام کنند.

کد خبر 111306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha