کد خبر 111311
۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۵
بدون کمک بی‌ام‌و، رولزرویس نابود می‌شود

پرشین خودرو: مدیرعامل شرکت رولزرویس اعلام کرد بدون کمک و همکاری بی‌ام‌و، این شرکت نابود می‌شد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از باشگاه، شرکت رولزرویس به عنوان لوکس‌ترین خودروساز انگلیسی و یکی از معتبر‌ترین و اصیل‌ترین لوکس‌سازان جهان بیش از یک قرن است در این حوزه فعالیت می‌کند. ایده تاسیس این شرکت زمانی به‌وجود آمد که دو شریک به نام‌های چارلز رولز و هنری رویس به دلیل وجود خودرو‌های بی‌کیفیت در دوره خود، تصمیم به ساخت خودرویی گرفتند که حتی تا صد سال خراب نشود و کیفیت آن افت نکند. در نهایت در سال ۱۹۰۴ رولزرویس تاسیس شد و خودرو‌های آن به شهرت رسیدند. خودرو‌هایی که امروز پس از گذشت بیش از یک قرن از تاسیس این شرکت، برخی از نمونه‌های قدیمی آن در سلامت کامل کماکان در حال تردد هستند! محصولات رولزرویس سالیان سال مورد استفاده افراد ثروتمند، پادشاهان کشور‌های غنی و مشاهیر در سرتاسر دنیا قرار گرفته است.

اواخر قرن بیستم با آغاز بحران اقتصادی رولزرویس هم همچون اکثر شرکت‌های تولید کننده خودرو‌های لوکس و پر‌هزینه به مرز ورشکستگی رسید و سال ۱۹۹۸ به شرکت بی‌ام‌و فروخته شد. با برنامه‌ریزی اقتصادی و هوشمندانه آلمانی‌ها، اولین محصول تولیدی حاصل از همکاری بی‌ام‌و با رولزرویس متولد شد. این خودرو نسل جدید مدل فانتوم بود که مجددا رولزرویس را به انتخاب اول ثروتمندان و افراد مشهور تبدیل کرد و این برند اصیل را از خطر نابودی نجات داد.



خودرو

 

حال با گذشت بیش از ۲۰ سال از آغاز همکاری رولزرویس و بی‌ام‌و، این شرکت انگلیسی هر سال رکورد جدید‌تری را در فروش از آن خود می‌کند. تنها در سال گذشته سفارش‌گذاری بی‌شماری برای شاسی‌بلند رولزرویس کولینان انجام شده تا جایی که این شرکت توانایی دریافت سفارش بیشتر را ندارد. حال رولزرویس اعتقاد دارد اگر بی‌ام‌و نبود هیچ کدام از این اتفاقات به وقوع نمی‌پیوست. وابستگی این شرکت انگلیسی به بی‌ام‌و آنقدر زیاد است که مدیرعامل رولزرویس به تازگی اعلام کرده "بدون بی‌ام‌و ما می‌مُردیم! "

کمک بی‌ام‌و به رولزرویس تنها در بخش مالی محدود نیست بلکه در بخش فنی و موتور، تکنولوژی، ایمنی و حتی انتقال سیاست‌های بازاریابی و فروش همه و همه از آلمان به انگلستان وارد می‌شود! به نوعی شرکت رولزرویس تنها پروژه‌های خود را مطرح می‌کند و اجرای درست آن به عهده شریک آلمانی خواهد بود.



خودرو

 

مدیرعامل این شرکت در ادامه می‌گوید "بسیار خوشحالیم که عضو کوچکی از گروه بی‌ام‌و هستیم و درصورت عدم همکاری بی‌ام‌و با ما، رولزرویسی وجود نداشت". با این وجود وی در ادامه می‌افزاید "این موضوع مطلقا به این معنا نیست که محصولات رولزرویس همان بی‌ام‌و‌های پر‌زرق و برق شده و گران قیمت هستند. چیزی که اهمیت دارد اصالت و DNA این برند است که رولزرویس را منحصربفرد می‌کند. حسی که یک رولزرویس به راننده منتقل می‌کند با حس هیچ خودرویی در دنیا یکسان نیست. کار اصلی ما در رولزرویس این است که مشتری متوجه بهره‌گیری از تکنولوژی بی‌ام‌و در ساخت آن نشود و حس خالص یه رولزرویس را تجربه کند".

کد خبر 111311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha