تقسیم بندی؛ راهکار ترخیص خودروهای دپو شده در گمرک

پرشین خودرو: وزارت صنعت، معدن و تجارت در بخشنامه‌ای اعلام کرد آن دسته از خودروهای متوقف در گمرک که با انتقال ارز و به صورت گشایش ال‌سی وارد شده‌اند در صورتی که تا شانزدهم دی ماه امسال قبض انبار دریافت کرده باشند، اجازه ترخیص خواهند داشت.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا،  از ابتدای تیر ماه امسال دولت واردات حدود ۱۴۰۰ قلم کالای لوکس و غیرضروری از جمله خودرو را ممنوع کرد. این موضوع باعث شد تا از این تاریخ ترخیص خودروهای وارداتی از گمرکات متوقف شده و این خودروها در مبادی ورودی کشور دپو شوند.
 

این موضوع مشکلاتی را برای پیش خریداران این خودروها ایجاد کرد تا اینکه سرانجام حدود دو ماه پیش هیأت دولت تصویب کرد خودروهای وارداتی موجود در گمرک که تا تاریخ شانزدهم دی ماه قبض انبار دریافت کرده‌اند، اجازه ترخیص خواهند داشت.


این موضوع اما اعتراض رئیس کل بانک مرکزی را به دنبال داشت و عبدالناصر همتی اعلام کرد که برای کنترل بازار ارز تنها به خودروهایی که تا تاریخ شانزدهم مرداد ماه امسال قبض انبار دریافت کرده‌اند اجازه واردات بدون انتقال ارز را می‌دهد.

 



در این شرایط براساس جدیدترین اخبار به دست آمده، وزارت صنعت، معدن و تجارت با صدور بخشنامه‌ای دستورالعمل صادره در این زمینه را اصلاح کرده است.

براساس این بخشنامه خودروهای متوقف در گمرک به دو دسته خودروهایی که با انتقال ارز و گشایش ال‌سی وارد شده‌اند و خودروهایی که بدون انتقال ارز وارد شده‌اند، تقسیم شده‌اند.

طبق تصمیم وزارت صنعت خودروهای دسته اول (وارد شده با انتقال ارز) در صورتی که تا شانزدهم دی ماه قبض انبار دریافت کرده باشند اجازه ترخیص از گمرک را خواهند داشت.

اما در خودروهای دسته دوم (وارد شده بدون انتقال ارز) تنها آنهایی مجاز به ترخیص هستند که قبض انبار آنها تا شانزدهم مرداد ماه صادر شده باشد.

کد خبر 111320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha