کد خبر 111330
۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۱
اصلاح قانون سرمایه گذاری خارجی چین

پرشین خودرو: سخنگوی مجلس ملی چین تاکید کرد: قانون سرمایه گذاری بازرگانان خارجی که قرار است به عنوان یکی از محورهای مذاکرات تجاری چین و آمریکا در کنگره خلق چین اصلاح شود تحول اصولی در نظام مدیریت سرمایه گذاران خارجی چین است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایرنا، جانگ یه شویی روز دوشنبه در کنفرانس خبری دومین نشست سیزدهمین مجلس ملی نمایندگان خلق چین در پکن افزود: در طرح پیش نویس قانون سرمایه گذاری بازرگانان خارجی به روشنی قید شده است که در کشور برای سرمایه گذاری بازرگانان خارجی نظام مدیریت برخوردار از نظام شهروندی اجرا می شود و روش مدیریت رسیدگی پرونده ها به تدریج لغو می شود.

او با اشاره به اینکه در چارچوب این قانون، فهرست روشنی در خصوص قلمرو ممنوعه و محدودیت برای سرمایه گذاران خارجی صادر می شود تاکید کرد بر این اساس، زمینه های خارج از این لیست کاملا باز می شود و سرمایه گذاران چینی و خارجی از وضعیت یکسان برخوردار می شوند.

وی این قانون را تحول اصولی در نظام مدیریت سرمایه گذاری بازرگانان خارجی عنوان کرد و افزود: درهای باز، شفافیت و درجه پیش بینی فضای سرمایه گذاری در این قانون ارتقا می یابد.

** بودجه نظامی چین کشورهای دیگر را تهدید نمی کند
'جانگ' در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه بودجه محدود نظامی چین، کشورهای دیگر را تهدید نمی کند گفت: حفظ رشد منطقی بودجه نظامی نیاز حفظ امنیت ملی و سازگاری با تغییرات نظامی با ویژگی چین است.
او گفت: از سال 2016 میلادی به این سو، میزان رشد بودجه نظامی در 5 سال پی در پی رشد دو رقمی خود را به یک رقمی کاهش داده است این در حالی است که سهم بودجه نظامی چین در سال 2018 حدود 1.3 درصد تولید داخلی این کشور را اشغال کرد این رقم در برخی کشورهای پیشرفته جهان بیش از 2 درصد است.
این مقام چینی افزود: تهدید نظامی یک کشور علیه دیگر کشورها به سیاست های خارجی و دفاعی این کشور ارتباط دارد نه به میزان افزایش بودجه نظامی، چین همواره بر راه توسعه صلح آمیز و اجرای سیاست دفاعی نظامی پایبند بوده است.
دومین نشست عمومی سیزدهمین دور مجلس ملی نمایندگان خلق چین فردا سه شنبه به طور رسمی گشایش می یابد و 10 روز ادامه دارد.

کد خبر 111330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha