پرداخت کل تسهیلات 4000میلیاردی به قطعه سازان تا پایان هفته جاری

پرشین خودرو: 100 درصد تسهیلات 4 هزار میلیاردی تا پایان این هفته جاری، کار پردازی و به حساب قطعه سازان واریز می شود.

پس از انتشار اخباری در پرشین خودرو مبنی بر عدم اختصاص کل تسهیلات 4 هزار میلیاردی به قطعه سازان و تزریق نزدیک به نیمی از این تسهیلات به شرکتهای زیر مجموعه خودروسازان، دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو ایران در واکنش به این خبر، با تکذیب اطلاعات منتشر شده در خصوص لیست قطعه سازان دریافت کننده این تسهیلات، گفت: لیست قطعه سازان دریافت کننده تسهیلات 4 هزار میلیاردی فقط در اختیار 4 مرجع از جمله 2 شرکت خودروسازی، انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو ایران، سازمان بازرسی کل کشور و وزارت اطلاعات قرار دارد بنابراین لیست هایی که این روزها در رسانه ها در خصوص تخصیص تسهیلات 4 هزار میلیاردی منتشر می شود صحت نداشته و تمام اعداد و ارقام مربوط به اختصاص بخشی از این تسهیلات به ذی نفعان اشتباه است.

مازیار بیگلو در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو، اظهار داشت: در حال حاضر از کل مبلغ 4000 میلیارد تومان حدود 70 تا 80 درصد آن کار پردازی و به قطعه سازان پرداخت شده است.

به گفته وی لیست قطعه سازان دریافت کننده تسهیلات به تایید 4 تا 5 نهاد نظارتی رسیده و تمامی موارد در این لیست لحاظ و با نظارت کامل تهیه شده است بنابراین مسائلی که این روزها در خصوص اختصاص این تسهیلات رسانه ای می شود با سوء نیت و قرض ورزی است.

 



وی با اشاره به آخرین آمار پرداخت تسهیلات بانک ها تاکید کرد: روز گذشته بانک ملت حجم زیادی از این تسهیلات را به قطعه سازان پرداخت کرد بنابراین تا این لحظه اکثر بانک های طرف قرارداد از ملت ، صنعت و معدن، ملی، صادرات، تجارت، کار آفرین و پارسیان تسهیلات را پرداخت کردند و یکی دو بانک دیگری که در این لیست باقی مانند تا پایان این هفته پرداخت تسهیلات به قطعه سازان را به اتمام رسانده و100 درصد تسهیلات 4 هزار میلیاردی تا پایان هفته جاری کار پردازی و به حساب قطعه سازان واریز می شود.

بیگلو در ادامه در خصوص تکلیف قطعه سازان زیر مجموعه خودروسازان در جریان پرداخت این تسهیلات، گفت: قطعه سازانی که زیر مجموعه خودروسازان هستند در لیست دریافت تسهیلات 4 هزار میلیاردی قرار دارند چرا که هیچ تفاوتی با سایر بخش های قطعه سازی ندارند و باید به نسبت مطالباتشان پول دریافت کنند.

به گفته دبیر انجمن قطعه سازان تا کنون مطابق لیست تهیه شده به 600 تا 700 قطعه ساز بخشی از تسهیلات 4 هزار میلیاردی را دریافت کردند.


با اصلاح قیمت ها، رقم مابه التفاوت قیمت ها به مطالبات 120 روزه قطعه سازان افزوده می شود

بیگلو اضافه کرد: با محاسبات صورت گرفته اکثر مطالبات 120 روزه قطعه سازان با این تسهیلات تسویه می شود البته رقم مطالبات 120 روزه ای که در حال تسویه است اعداد واقعی نیست چرا که قطعه سازان یک رقم مابه التفاوتی را از خودروسازان مطالبه دارند که با آغاز اصلاح قیمت ها از ابتدای مهرماه و روند اجرایی آن، باید این رقم نیز به قطعه سازان پرداخت شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: تا این لحظه مابه التفاوت قیمت قطعه سازان در مطالبات 120 روزه شرکتها ثبت نشده است بنابراین با اضافه شدن رقم ما به التفاوت به حساب مطالبات 120 روزه، قطعه سازان حجم انبوهی از مطالبات 120 روزه قطعه سازان را طلب خواهند داشت.

کد خبر 111354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha