کد خبر 11139
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۱
پلیس وانت پیکان و نیسان را شماره گذاری نمی کند

پرشین خودرو: با وجود صدور مجوز شماره‌گذاری دو خودروی وانت پیکان و نیسان، از سوی سازمان ملی استاندارد در سال جدید، راهور ناجا همچنان از شماره‌گذاری خودروهای مذکور سرباز می‌زند.

به گزارش «پرشین خودرو»، در اواخر فروردین ماه بهادر کاظمی رییس نظارت بر استانداردهای سازمان ملی استاندارد عنوان کرده بود که كارشناسان سازمان استاندارد از خط تولید وانت پیكان در تبریز بازدید كردند و گزارش آنان نشان می‌دهد كه اصلاحات لازم در فرآیند تولید وانت پیكان اعمال شده است. وی همچنین تاکید کرده که سازمان ملی استاندارد ایران تاییدیه لازم را برای شماره‌گذاری وانت پیكان به پلیس ارائه کرده است. در همین حال روز گذشته احمد نعمت بخش رییس انجمن خودروسازان در گفت‌وگو با دنیای اقتصاد عنوان کرد که با وجود مجوزهای ارائه شده از سوی وزات صنعت و معدن و تجارت مبنی بر ادامه شماره‌گذاری وانت پیکان، پلیس راهور از شماره‌گذاری خودروی مذکور سرباز می‌زند. احمد رستمی رییس مرکز تعویض پلاک راهور در سال جاری بار دیگر بر عدم شماره‌گذاری خودروهای ناایمن تاکید کرده بود. شماره‌گذاری وانت پیکان در سال جدید منوط به اخذ تاییدیه سازمان ملی استاندارد بود، که سازمان یاد شده نیز در سال جدید کسب استانداردهای مورد نظر این خودرو را تایید کرد. اما به گفته نعمت بخش خودروی نیسان متعلق به شرکت زامیاد نیز از اسفند سال گذشته شماره‌گذاری نشده است. ادامه شماره‌گذاری این خودرو منوط به نصب ترمز ضدقفل بود که با مصوبه هیات وزیران این شرکت تا تیرماه امسال فرصت دارد تا خودرو یاد شده را به ترمز ضد قفل مجهز کند. حال این بار نیز پلیس راهور بدون لحاظ کردن مصوبه هیات وزیران از شماره‌گذاری نیسان خودداری می‌کند. به گفته نعمت بخش وانت نیسان از ابتدای اسفندماه سال گذشته شماره گذاری نشده است. در همین حال سردار مومنی رییس راهور ناجا در گفت‌وگو با مهر تاکید کرده که خودروهای پراید، وانت پیکان، و نیسان رکوردار تصادفات جاده‌ای هستند.
کد خبر 11139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حامد عظیمی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۸
    0 0
    آخه خدا وکیلی دیگه کجای دنیا جز ایران هنوز نیسان زامیاد تولید میشه اخه پیکان وانت در شان مردم ایران ؟ چطور خودرو های دست دوم خارجی در شان نیست اما نیسان زامیاد و پیکان وانت در شان مردم؟
  • نيما عباديان ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
    0 0
    جدي نگيريد!حتم دارم تا چند روز ديگه دوباره توليدشان ادامه پيدا ميكند تا 20سال آينده!
  • جواد ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۶
    0 0
    ترا خدا من الان 3 ماه پیکان وانتم توی نمایندگی افتاده با هزار بدبختی وام گرفتم دارم قسص شو میدم خواهشن پیکان وانتو نمره کنید بابا بخدا لیسانس دارم بیکارم