کد خبر 111394
۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۱
تولید سیستم هوشمند برای مقابله با موشک‌ ضدتانک

پرشین خودرو: ارتش آمریکا از تولید یک سیستم ماژولار و هوشمند مقابله با موشک‌های ضدتانک خبر داده که توانسته به طور کامل تمامی تهدیدات موشکی را شناسایی کرده و آنها را از کار بیندازد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از مهر، این سیستم مقابله خودکار در جریان یک آزمایش توانسته از ۱۵ موشک شلیک شده ضدتانک هر ۱۵ موشک را شناسایی کرده و جلوی اصابت آنها را به هدف بگیرد.

این سیستم که توسط شرکت لاکهید مارتین تولید شده، MAPS نام دارد و با انتشار پارازیت، سیگنال‌ها و علائم مختل کننده اجازه رسیدن موشک به تانک را نمی‌دهد.

از زمان تولید تانک‌های جنگی در جنگ جهانی دوم تا به امروز تلاش‌های زیادی برای تجهیز آنها به سپرها و مواد زرهی که جلوی نابودیشان در صورت برخورد انواع موشک را بگیرد، به عمل آمده است. همین مساله باعث شده تا وزن تانک‌ها از ۲۸ تن در حدود ۷۰ سال قبل به ۷۰ تن در سال‌های اخیر افزایش یابد.

اما مدتی است که نگرش‌های قبلی در این زمینه تغییر کرده و استفاده از فناوری‌های هوشمند به منظور فریب موشک‌ها و اختلال در عملکرد آنها قبل از رسیدن به هدف مورد توجه قرار گرفته است.

تلاش برای تولید سیستم MAPS از سال ۲۰۱۴ آغاز شده و در آن از مجموعه‌ای از حسگرها و سیستم‌های نبرد الکترونیک برای شناسایی موشک‌ها و منحرف کردن آنها استفاده شده است.

از جمله بخش‌های مختلف این سیستم ماژولار که به طور مستقل قابل به روزرسانی و تغییر هستند می‌توان به بخش کنترل، رابط کاربری خاص، سیستم توزیع مدیریت قدرت، سوئیچ شبکه و نرم افزار کنترل و مدیریت حسگرها اشاره کرد.

کد خبر 111394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha