کد خبر 111397
۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۴
پروژه اصلی کریدور شمال-جنوب معطل باقی مانده است

پرشین خودرو: عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: تاکنون بسیاری از پروژه های مرتبط با کریدور شمال به جنوب معطل باقی مانده و قطعا ملاک اصلی در توسعه چشمگیر این حوزه، تقویت زیرساخت های این کریدور است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از خانه ملت، محمد دامادی عضو کمیسیون عمران مجلس  با اشاره به برنامه ریزی دولت برای تقویت کریدور شمال به جنوب، گفت: به طور حتم تقویت کریدور شمال- جنوب از اهمیت بسیار بالایی در تقویت اقتصاد کشور برخوردار است و در صورت تبدیل شدن این کریدور به شاهراه انتقال کالا از شمال به جنوب کشور می توان به درآمدزایی بالایی دست یافت.

جای خالی استراتژی توسعه کریدور شمال-جنوب در دولت های مختلف

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت های متخلف و وزارتخانه های راه و شهرسازی در ادوار مختلف اظهاراتی را نسبت به تقویت کریدور شمال به جنوب مطرح کرده اند، اما متأسفانه تاکنون اقدام قابل قبولی در این عرصه صورت نگرفته است.

پروژه اصلی کریدور شمال-جنوب معطل باقی مانده است

وی تصریح کرد: تاکنون بسیاری از پروژه های مرتبط با کریدور شمال به جنوب معطل باقی مانده است، به طور مثال پروژه راه ساری- دامغان-اردکان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و عملا این راه، مسیر اصلی کریدور شمال به جنوب را شامل می شود.

اعتبار محدود پروژه راه ساری- دامغان-اردکان در بودجه سال 98

متأسفانه هنوز بعد از گذشت چندین سال، پروژه راه ساری- دامغان-اردکان پیشرفت عملیاتی نداشته و حتی در لایحه بودجه سال 98 نیز اعتبار قابل توجهی برای اجرای این پروژه در نظر گرفته نشده است
دامادی ادامه داد: متأسفانه هنوز بعد از گذشت چندین سال، پروژه راه ساری- دامغان-اردکان پیشرفت عملیاتی نداشته و حتی در لایحه بودجه سال 98 نیز اعتبار قابل توجهی برای اجرای این پروژه در نظر گرفته نشده است.

تلاش تجار خارجی برای اتصال به بازار روسیه از طریق کریدور شمال به جنوب

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: بسیاری از کشورها از جمله هند و چین به دنبال استفاده کلان از کریدور شمال به جنوب برای متصل شدن به بازار روسیه هستند، ازاین رو ما باید از این فرصت کمال استفاده را ببریم.

عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: قطعا اعمال سیاست هایی مانند تخفیف های مالیاتی در حوزه حمل و نقل و گمرک می تواند در رونق گرفتن کریدور شمال به جنوب موثر باشد، اما ملاک اصلی در توسعه چشمگیر این حوزه، تقویت زیرساخت های این کریدور است./
 

کد خبر 111397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha