کد خبر 111407
۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۳
طرح نظارت شبانه پلیس پایتخت آغاز می شود

پرشین خودرو: فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: طرح نوروزی پلیس پایتخت تا ۲۹ اسفند ماه سال جاری به مرحله اجرا در خواهد آمد، همچنین از ساعت ۱۰ شب پلیس در اماکن ویژه حضور جدی دارد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از مهر، سردار حسین رحیمی رئیس پلیس پایتخت صبح امروز در حاشیه طرح دستگیری اراذل و اوباش شهر تهران اظهار کرد: سردار حسین رحیمی رئیس پلیس تهران بزرگ در ششمین طرح برخورد با اراذل و اوباش و مزاحمین نوامیس در پلیس امنیت عمومی اظهار کرد: ششمین مرحله دستگیری و برخورد با اراذل و اوباش و افرادی که در مناطق مختلف شرارت می‌کردند را به مرحله اجرا درآوردیم.

وی افزود: ۹۵ پرونده پرونده با ۱۳۳ حکم به مرحله اجرا درآمد، جرایم اینها بیشتر در رابطه با شرارت، درگیری، عربده‌کشی یا زورگیری، ضرب و جرح اراذل و اوباش در نقاط مختلف تهران بوده است.

سردار رحیمی گفت: در این مرحله از دستگیری اراذل و اوباش ۸۵ محله و ۲۹۷ قهوه خانه، سفره خانه، باشگاه بدنسازی، پارک‌ها و محل‌های تفریحی مردم پاکسازی شدند.

رئیس پلیس تهران بزرگ افزود: حدود ۲۸۰ نفر از مزاحمین افرادی بودند که مردم از آنها به عنوان اراذل و اوباش به جرم‌هایی از قبیل عربده کشی، گردن کلفتی و مزاحمت برای نوامیس شکایت کردند.

سردار رحیمی با اشاره به جرایم مختلف این اراذل و اوباش گفت: تعداد ۸۹ نفر اراذل و اوباش به جرم‌هایی مثل تخریب، شرارت، نزاع دستگیر شدند.

وی گفت: ۱۵۳ نفر از تعداد کل این متهمان افرادی بودند که در محلات مختلف مزاحم نوامیس مردم می‌شدند که با شکایات مکرر مردم برای این افراد پرونده تشکیل شد و امروز این افراد دستگیر شدند.

رئیس پلیس پایتخت تصریح کرد: ۳۸ نفر در رابطه با توزیع اقلام ضداخلاقی، مشروبات الکلی و مواد محترقه که در گذشته سوابقی مانند شرارت، درگیری، ضرب و جرح و مزاحمت برای نوامیس داشتند دستگیر شدند.

وی ادامه داد: اکثریت این افراد در پخش مواد مخدر و مشروبات الکلی هم دست داشتند.

سردار رحیمی با اشاره به اقدامات پلیس برای امن کردن چهارشنبه آخر سال گفت: ما با همین رویکرد (برخورد با اراذل و اوباش و مزاحمین نوامیس) با افرادی که اقدام به توزیع مواد محترقه آسیب زا، غیرمجاز و غیراستاندارد می‌کنند برخورد می‌کنیم و در این مرحله حدود ۹ تن اکلیل-سرنج از این افراد کشف شده است.

رئیس پلیس پایتخت تصریح کرد: این ۹ تن اکلیل-سرنج از ۲۹ انبار در جنوب تهران کشف شده است که تمامی این ۲۹ انبار پلمب هستند.

وی خاطرنشان کرد: از اراذل و اوباش‌های دستگیر شده در این طرح تعداد دو قبضه سلاح جنگی، ۶۰ قبضه انواع سلاح سرد، ۱۰۷ فشنگ جنگی و شکاری و مقادیر دیگری اقلام ضدفرهنگی کشف شده است.

سردار رحیمی افزود: ۷ دستگاه خودرو از این افراد (مالکین خودرو اراذل و اوباش هستند) توقیف شده، ۷۰ دستگاه موتور که به عنوان وسیله جرم از آنها استفاده می‌کردند هم توقیف شده است که البته یک دستگاه از این موتورها از موتورهای مسروقه بوده است.

رئیس پلیس تهران بزرگ تمهیدات ویژه خود را برای چهارشنبه آخر سال تشریح کرد و گفت: به طور صددرصد با تمام افرادی که بخواهند این روز را در تهران ناامن کنند برخورد می‌کنیم و اقداماتی که برای هر چه امن تر کردن این روز لازم باشد از طریق پلیس‌های امنیت، پیشگیری، آگاهی و … انجام داده‌ایم.

وی ادامه داد: با جدیت و شدت با اراذل و اوباش و افرادی که مزاحم نوامیس مردم و خانواده‌ها هستند و اماکن عمومی از جمله پارک‌ها را برای مردم به محل‌هایی خوفناک تبدیل کرده‌اند برخورد می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم احدی عربده کشی یا گردن کلفتی کند.

سردار رحیمی گفت: با تمام توان تمامی بازارهای بزرگ (۲۱۱ مرکز عمده خرید و فروش در سطح شهر تهران) تحت پوشش محسوس و نامحسوس پلیس قرار گرفته‌اند و تاکنون میانگینی از ۱.۵ تا ۲ میلیون تردد در این اماکن ثبت کرده‌ایم که تمامی این ترددها به طور ویژه تحت کنترل نامحسوس پلیس است.

سردار رحیمی در پایان گفت: طرح نوروزی پلیس تهران بزرگ از ۲۳ بهمن آغاز شده و تا ۲۹ اسفند ماه سال جاری با جدیت و آماده باش کامل به مرحله اجرا در خواهد آمد، همچنین از ساعت ۱۰ شب تا ۳ در محل‌هایی که احتیاج به نظارت بیشتر باشد مأمورین ما به صورت ویژه این اماکن را تحت نظر دارند.

کد خبر 111407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha