رونمایی از ابرخودرو برقی با ۱۹۰۰ اسب‌بخار قدرت

پرشین خودرو: شرکت پینین‌فارینا اولین ابرخودرو الکتریکی خود با نام باتیستا را در ژنو معرفی کرد. باتیستا، قدرتمندترین ابرخودرو جاده‌ای ایتالیا است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از زومیت، اگر گروهی از مهندسین خبره را گردهم بیاورید که پیش‌تر روی خودروهایی همچون بوگاتی شیرون، فراری سرجیو، لامبورگینی اوروس، مک‌لارن P1، مرسدس بنز Project One، پاگانی زوندا و پورشه Mission E کار کرده‌اند، نتیجه کار یک ابرخودرو اسپرت گرند‌تورر الکتریکی با نام باتیستا خواهد شد؛ اولین محصول از شرکت پینین‌فارینا که تجربه‌ای ۹۰ ساله در طراحی خودروهای مختلف دارد.

 

باتیستا

 

باتیستا قدرتمندترین ابرخودرو جاده‌ای ساخته شده در ایتالیا است. این خودرو بی‌نظیر که ۱۹۰۰ اسب‌بخار قدرت (bhp) و ۲۳۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند، ریشه نام خود را از باتیستا پینین‌فارینا، بنیان‌گذار شرکت طراحی پینین فارینا گرفته است. این خودرو از یک موتور الکتریکی به ازای هر چرخ بهره می‌برد. به‌گفته پینین‌فارینا، بیشینه سرعت این خودرو ۳۵۰ کیلومتربرساعت خواهد بود و در زمانی کمتر از ۲ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت می‌رسد؛ شتاب‌گیری ۰ تا ۳۰۰ کیلومتربرساعت هم در زمانی کمتر از ۱۲ ثانیه انجام می‌گیرد.

 

باتیستا

 

باتیستا

 

باتیستا با پکیج باتری‌ ۱۲۰ کیلووات‌ساعتی با شارژ کامل، مسافت ۴۵۰ کیلومتر را طی می‌کند. در کابین سه نمایشگر دیجیتالی برای سرعت‌سنج، سیستم اطلاعات و سرگرمی و راهیاب روبروی راننده قرار گرفته است. در نمایشگاه ژنو، پینین‌فارینا نمونه‌هایی با رنگ خاکستری، آبی و سفید از باتیستا را به نمایش درآورده تا بیانگر انتخاب‌های متععد پیش‌روی مشتریان باشد. قیمت این خودرو هنوز مشخص نیست اما خریداران می‌توانند در غرفه پینین فارینا با مسئولان این شرکت ارتباط برقرار کنند. این شرکت قصد دارد تنها ۱۵۰ نمونه از باتیستا را بسازد که در مناطقی همچون آمریکای شمالی، اروپا، خاورمیانه و آسیا به فروش خواهند رسید. تولید این خودرو از سال ۲۰۲۰ آغاز می‌شود.

 

باتیستا

باتیستا

کد خبر 111427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha