کد خبر 111437
۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۰
کراس اور مفهومی اشکودا ویژن iV رونمایی شد

پرشین خودرو: اشکودا، خودروی مفهومی و برقی ویژن iV را در نمایشگاه خودرو ژنو رونمایی کرد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از زومیت، شاید کراس‌‌اور کوچک کامیک (Kamiq) بزرگ‌ترین خبر اشکودا برای نمایشگاه خودرو ژنو ۲۰۱۹ باشد؛ اما خودروی مفهومی ویژن iV نیز به اندازه کافی شایستگی توجه بیشتر را دارد. کراس‌اور کوپه اشکودا Vision iV که نشان‌دهنده حرکت خودروساز زیرمجموعه فولکس‌واگن به سمت تولید خودروی الکتریکی به شمار می‌رود، بسیار زیبا و خیره‌کننده است. نمایش چنین محصولاتی چشم‌انداز خوبی از آینده مدل‌های تولیدی این شرکت طی ۲ تا ۳ سال آینده ارائه می‌دهد. 

 

کراس اور

 

کراس اور

مفهومی ویژن iV اولین خودروی اشکودا خواهد بود که روی پلتفرم MEB گروه خودروسازی فولکس‌واگن سوار می‌شود و طی سال‌های آینده با انواع مدل‌های دیگر در خط تولید خودروساز آلمانی همراه خواهد شد. مطمئناً این مدل با رینگ‌های ۲۲ اینچی بزرگ به تولید نمی‌رسد؛ اما خطوط تیز و ظریف بدنه را هم‌اکنون می‌توان در محصولات جدید این شرکت از جمله هاچ‌بک کامپکت اسکالا (Scala) مشاهده کرد.

 

کراس اور

کراس اور

موضوع دیگری که خیلی جلب توجه می‌کند، نحوه طراحی فضای داخل کابین و به‌طور مشخص، داشبورد است. این شیوه طراحی برای اشکودا بسیار جدید و آینده‌نگرانه است و فاصله زیادی با روش معمول این شرکت برای طراحی داشبورد دارد. چنین طراحی شگفت‌آوری نشان می‌دهد که خودروساز جمهوری چک آماده است تا تغییرات زیادی در فضای داخل محصولات خود انجام دهد تا بتواند مشتریان بیشتری جذب کند.

با دو موتور الکتریکی که یکی در محور جلو و دیگری در محور عقب قرار دارد، خودروی الکتریکی و مفهومی اشکودا ویژن iV از سیستم تمام چرخ محرک و پکیج باتری لیتیوم-یون بهره می‌برد. باتری خودروی الکتریکی توان کافی برای طی مسافت ۵۰۰ کیلومتر با یک‌بار شارژ طبق استاندارد WLTP فراهم می‌کند و باتوجه‌به اینکه زیر کابین قرار دارد، مزاحمتی برای فضای اتاق و طراحی داخلی نخواهد داشت. 

 

کراس اور

 

اشکودا قصد دارد تا اواخر سال ۲۰۲۲ در مجموع ۱۰ مدل خودروی برقی روانه بازار کند، درحالی‌که خودروی الکتریکی پلاگین هیبرید اشکودا سوپرب (Superb) تا اواخر سال جاری وارد بازار می‌شود. اولین مدل اشکودا که پیشرانه احتراق داخلی را به‌طور کامل کنار می‌گذارد، احتمالاً تا سال ۲۰۲۰ به تولید می‌رسد.

کد خبر 111437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha