کد خبر 111499
۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۶
مورگان Plus Six؛ مهندسی مدرن با طراحی کلاسیک

پرشین خودرو: خودروساز انگلیسی مورگان، محصول جدید خود با پیشرانه‌ی ۶ سیلندر خطی بی‌ام‌و را معرفی کرد که تنها ۳۰۰ دستگاه از آن در هر سال ساخته خواهد شد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از زومیت، محصولات مورگان انگلیس طراحی کلاسیک و شبیه به هم دارند و کمی مشکل است که بتوانید محصولات این خودروساز را از روی ظاهر از یکدیگر تشخیص دهید. جدیدترین محصول این خودروساز کوچک نیز از از این قاعده مستثنی نیست و طراحی کلاسیک رودستر دارد. این محصول که Plus Six نام دارد اما یک خودروی کاملا جدید است که روی پلتفرم جدید این شرکت با نام CX-Generation ساخته خواهد شد. این پلتفرم جدید آلومینیومی دو برابر مقاومت بیشتری از پلتفرم قبلی مورگان دارد و این در حالی است که وزن کلی پلتفرم بسیار پایین بوده و تنها ۱۰۰ کیلوگرم وزن دارد.

 

مورگان

 

مورگان

 

یکی از دلایل سبک وزن بودن این پلتفرم استفاده از چوب در برخی قسمت‌های آن است. زیر کاپوت این مدل از یک پیشرانه‌ی ۶ سیلندر خطی با حجم ۳ لیتر استفاده شده است. این پیشرانه‌ی توربوشارژ ساخت بی‌ام‌و بوده و با کد B58 شناخته می‌شود و همان پیشرانه‌ای است که در نسل جدید تویوتا سوپرا و بی‌ام‌و Z4 نیز استفاده شده است. این پیشرانه می‌تواند ۳۳۵ اسب‌بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتون‌متر گشتاور تولید کرده و با استفاده از یک جعبه‌دنده‌ی ۸ سرعته‌ی خودکار ساخت شرکت ZF به چرخ‌های عقبی انتقال دهد. امکان سفارش جعبه‌دنده‌ی دستی ۶ سرعته نیز برای مورگان Plus Six وجود دارد.

 

مورگان

مورگان

 

مورگان

 

مورگان Plus Six به‌دلیل استفاده از موتور قدرتمند بی‌ام‌و و وزن بسیار پایین (۱۰۷۵ کیلوگرم) بسیار سریع‌ است. Plus Six با زمان ۴.۲ ثانیه در سرعت‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت و حداکثر سرعت ۲۶۷ کیلومتر بر ساعت سریع‌ترین خودرویی است که مورگان تا به حال تولید کرده است. از سوی دیگر به‌دلیل فناوری بالای پیشرانه، مصرف سوخت Plus Six نیز بسیار پایین است و با مصرف ترکیبی ۷.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر باید این مدل را کم مصرف‌ترین خودروی مورگان نیز دانست.

 

مورگان

 

مورگان

 

درون کابین نیز اهرم تعویض دنده آشناست که از بی‌ام‌و گرفته شده است.مورگان Plus Six دارای دو حالت رانندگی اسپرت و اسپرت پلاس است. تغییر دادن هر یک از این دو حالت تغییر واکنش پدال گاز و تعویض دنده را به همراه دارد.

مورگان هر سال ۳۰۰ دستگاه از مدل Plus Six تولید خواهد کرد و با قیمت ۱۰۲ هزار دلار به بازار خواهد آمد.

 

مورگان

مورگان

کد خبر 111499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha