کد خبر 111500
۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۷
گسترش همکاری کشورهای‌ اکو در دریانوردی

پرشین خودرو: دبیرکل اکو گفت: هدف اصلی پنجمین اجلاس سران سازمان‌های مرجع دریایی کشورهای عضو اکو، گسترش همکاری بین کشورهای عضو در زمینه دریانوردی و ارتباط و اتصال کشورهای محصور در خشکی به دریا از طریق کشورهای ساحلی است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از فارس، هادی سلیمان‌پور در مراسم  پنجمین اجلاس سران سازمان‌های مرجع دریایی کشورهای عضو اکو، بیان کرد:  بیش از ۴۰ سال است که کشور‌های عضو اکو سرمایه‌گذاری‌های گسترده‌ای در زمینه گسترش زیرساخت‌های مختلف حمل و نقلی در منطقه داشته‌اند، اما تلاش‌ها برای رفع موانع گوناگون مانند گمرک و سایر مواردی که سرعت ترانزیت را می‌گیرد، باید ادامه داشته باشد.

وی با بیان اینکه ‌حمل و نقل دریایی از موارد کلیدی در توسعه اقتصادی کشورهای اکو قلمداد می‌شود‌، افزود:  اتصال بنادر به کشورهای محصور در خشکی جهت انتقال حجم بالای کالاها از اولویت های سازمان همکاری‌های اقتصادی اکو است.

وی با تأکید بر ‌رفع موانع بزرگ و جهانی از طریق همکاری‌های نزدیک بین اعضای اکو، اضافه کرد: براساس مطالعات انجام شده، تخمین زده می‌شود که تا سال ۲۰۲۵ میلادی حدود ۸۰ درصد از شهروندان و ساکنان کشورهای عضو اکو به خطوط ترانزیتی و ارتباطی نظیر ریلی و جاده ای دسترسی داشته باشند.

به گفته دبیرکل اکو در حال حاضر بنادر و سواحل خزر، وضعیت بسیار مناسبی دارد، بنابراین نیاز اتصال بنادر سواحل خزر به آب‌های آزاد بیش از گذشته احساس می شود و می تواند بر رونق اقتصادی منطقه تاثیر گذار باشد.

‌به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، دبیرکل اکو گفت: هدف اصلی پنجمین اجلاس سران سازمان‌های مرجع دریایی کشورهای عضو اکو، گسترش همکاری بین کشورهای عضو در زمینه دریانوردی و ارتباط و اتصال کشورهای محصور در خشکی به دریا از طریق کشورهای ساحلی است.

بنابراین گزارش سازمان همکاری اقتصادی (اکو) یک سازمان اقتصادی منطقه‌ای است که برای نخستین بار با ابتکار سه کشور ایران، پاکستان و ترکیه پایه‌ریزی شد؛ اکو با هدف بهبود شرایط توسعه اقتصادی پایدار کشورهای عضو و حذف تدریجی موانع تجاری در این منطقه فعالیت دارد.

کد خبر 111500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha