کد خبر 111503
۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۹
دستگاهی که از نور خورشید هیدروژن می گیرد

پرشین خودرو: محققان بلژیکی موفق به تولید دستگاهی شده‌اند که با ترکیب نور جذب شده از خورشید و بخار آب محیط اطراف قادر به تولید 250 لیتر هیدروژن در یک سال است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از فارس، پژوهشگران بلژیکی می‌گویند با نصب 20 صفحه خورشیدی بر روی این دستگاه ها و یک تانکر زیرزمینی به منظور نگهداری هیدروژن تولید شده می توان نیاز یک خانوار به برق و انرژی گرمایی را از طریق همین هیدروژن تولید شده برای یک سال تامین کرد.

مهم‌ترین مزیت این روش هزینه مناسب دسترسی به انرژی است که می‌تواند جایگزینی مناسب برای استفاده از برق یا سوخت‌های فسیلی برای تامین گرما یا روشنایی باشد.

این دستگاه توان ذخیره سازی انرژی به منظور استفاده در روزهای بارانی را هم دارد و عمکلرد بهتری نیز در مقایسه با باتری‌های خانگی دارد. زیرا اولا خریداری این باتری ها نیاز به چند هزار دلار هزینه دارد و از سوی دیگر باتری های لیتیومی به تدریج توانایی خود را برای ذخیره سازی انرژی از دست می دهند و باید با صرف هزینه بالا تعویض شوند.
در حال حاضر توانایی این دستگاه برای تبدیل انرژی به تنها 15 درصد می رسد، اما امید می رود در آینده بتوان از صفحات خورشیدی پیشرفته‌تری استفاده کرد که قادر باشند این رقم را به 18 تا 20 درصد افزایش دهند. تانکرهای ذخیره سازی گاز هیدروژن برای تولید گرما، برق و غیره قابل استفاده بوده و میزان بهره وری آنها در حدود 90 درصد است.

کد خبر 111503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha