کد خبر 111523
۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۶
مرسدس بنز CLA Shooting Brake معرفی شد

پرشین خودرو: مرسدس بنز به‌تازگی نسخه واگن Shooting Brake CLA را به‌عنوان جدیدترین عضو خانواده CLA معرفی کرده است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از زومیت، به جز مدل‌های سری یک تورینگ بی‌ام‌و و A3 Avant آئودی، مرسدس بنز CLA Shooting Brake تقریبا در کلاس خودروهای واگن پریمیوم رقیب دیگری نخواهد داشت. خودرو واگن معرفی‌شده در نسل دوم، از ظاهر جذاب‌تری بهره می‌برد، اما در مجموع چارچوب کلی کلاس CLA را رعایت کرده است. در مقایسه با نمونه قبلی، مدل جدید ۴۸ میلی‌متر بلندتر، ۵۳ میلی‌متر پهن‌تر و ۲ میلی‌متر کوتاه‌تر است.

 

مرسدس

 

مشکل کابین نمونه قبلی برطرف شده و اکنون در مدل جدید فضای آرنج بیشتری برای سرنشینان جلو و عقب در نظر گرفته شده است. فاصله محوری خودرو هم به میزان ۳۰ میلی‌متر بلندتر شده است. فضای پا در قسمت جلو ۱ میلی‌متر کمتر شده اما برای قسمت عقب این فضا ۱ میلی‌متر افزایش پیدا کرده است. سقف شیب‌دار خودرو هم بلندتر شده تا اکنون برای سرنشینان عقب به میزان ۸ میلی‌متر و برای سرنشینان جلو به‌میزان ۹ میلی‌متر فضای سر بیشتری وجود داشته باشد.

 

مرسدس

 

به‌عنوان قابل استفاده‌ترین خودرو در کلاس A مرسدس بنز، جالب خواهد بود که بدانید مدل Shooting Brake چقدر فضای بار دارد. در هنگامی که صندلی‌های عقب ثابت باشند، فضای بار به حجم ۵۰۵ لیتر می‌رسد که ۱۰ لیتر نسبت به مدل قبلی بیشتر است. خبر خوب این است که عمق و پهنای فضای بار هم به‌صورت قابل توجهی بیشتر شده است که گذاشتن و خالی کردن بار را راحت‌تر می‌کند.

 

مرسدس

 

غیرمعقول نیست که نمونه Shooting Brake هم از تمامی تجهیزات به‌کاررفته در مدل‌های کوپه و سدان A کلاس، مدل‌های CLA و مینی‌واگن کلاس B بهره ببرد. از سیستم صوتی و نمایشگرهای MBUX گرفته تا ضربه‌گیرهای سازگار، نمونه شوتینگ بریک از تمامی آپشن‌های جذاب مرسدس بنز بهره می‌برد. تا این زمان، قوی ترین مدل معرفی‌شده از مرسدس بنز CLA Shooting Brake، مدل CLA 250 خواهد بود که از موتور ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوشارژ بهره می‌برد.

این موتور ۲۲۵ اسب‌بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند و انتقال قدرت در این نمونه به‌وسیله جعبه‌دنده ۷ سرعته دو‌کلاچه انجام می‌گیرد. تاریخ عرضه این خودرو برای اروپا در ماه سپتامبر (شهریور) برنامه‌ریزی شده و خریداران قادر هستند در میان انتخاب‌های مختلف موتورهای بنزینی و دیزلی خودرویشان را انتخاب کنند. تا آن زمان، مدل‌های جذاب‌تر CLA 35 Shooting Brake با موتور ۳۰۲ اسب بخاری و CLA 45 Shooting Brake با موتور ۳۸۳ اسب‌بخاری برای مدل معمولی و ۴۱۶ اسب‌بخاری برای مدل اسپرت معرفی خواهند شد.

 

مرسدس

مرسدس

کد خبر 111523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha