کد خبر 111531
۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۹
توقف بیش از 20 روزه کامیون‌ها در مرز میلک

پرشین خودرو: رئیس هیات مدیره شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی خراسان رضوی گفت: توقف بیش از 20 روز در مرز میلک باعث ایجاد نارضایتی صاحبان کالا و همچنین منجر به افزایش قیمت کرایه‌های کالاها شده است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، احمد زمانیان با اعلام این خبر عنوان کرد: با توجه به اینکه بالغ بر 80 درصد شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی خراسان در مرز میلک فعال هستند این توقف‌ها ضررهای بسیار زیادی را به شرکت‌ها وارد کرده و از طرف دیگر شرکت‌ها را با کمبود ناوگان برای بارگیری در بندرعباس روبه رو کرده است.


وی ادامه داد: با توجه به اینکه به روزهای پایان سال نزدیک می‌شویم این توقف‌ها به ضرر همه بوده، لذا باید مسئولین استان سیستان و بلوچستان به این مسئله ورود پیدا کرده و مشکل را حل کنند.

رئیس هیات مدیره شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی استان افزود: همه جا عنوان می‌شود چابهار اما در صورتی که بار از آنجا بارگیری شود و در مرز میلک توقف طولانی مدت داشته باشد، تمام فعالیت‌های خوب ما زیر سوال می‌رود، لذا لازم است تمامی دستگاه‌ها در این مسئله ورود و مشکلات را حل کنند.

زمانیان با اشاره به اینکه بخش عمده کالاهایی که از مرز میلک خارج می‌شود کالاهای ترانزیتی است، عنوان کرد: بخش زیادی از کالاهایی که از مرز ملیک به سمت افغانستان می‌رود کالاهای ترانزیتی و صادراتی بوده و همچنین لازم به ذکر است که مرز میلک تنها مرز مجاز ورود تانکر سوخت به افغانستان است.

وی با اشاره به اینکه اولویت خروج کالا در مرز میلک نباید بر سوخت باشد بلکه باید تمامی کالاها به صورت یکسان خارج شوند، تصریح کرد: با توجه به اینکه ترانزیت از حساسیت بالایی برخوردار است باید برای تمامی گروه‌های کالایی اولویت یکسانی درنظر گرفت، به طور مثال اگر قرار است روزی 300 کامیون خارج شود باید این تعداد در تمامی بخش کالاها اولویت یکسانی داشته باشد.

رئیس هیات مدیره شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی خراسان رضوی عنوان کرد: هم اکنون "خوابها" در مرز ایران بوده و در پیگیری‌هایی که داشتیم برای یافتن چرایی این موضوع به نتیجه‌ای نرسیدیم، لذا تمام دستگاه‌های دولتی که در مرز میلک استقرار دارند باید همکاری‌های لازم را برای کاهش "خواب‌ها" در سمت ایران داشته باشند، در نتیجه اگر این مشکل حل شود و درصورتی که "خواب‌ها" در سمت افغانستان ایجاد شود حرفی برای گفتن خواهیم داشت.

کد خبر 111531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha