کد خبر 111589
۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۸
روزانه چقدر بنزین در ایران می سوزانیم؟

پرشین خدرو: وزارت نفت اعلام کرد: میانگین مصرف روزانه بنزین در اسفند امسال به 88 میلیون لیتر و میانگین مصرف روزانه گازوییل به 85 میلیون لیتر رسید که پیش‌بینی می‌شود این رقم در روزهای پایانی اسفند و ابتدای سال آینده به نحو چشمگیری افزایش یابد.

به گزارش پرشین خودرو، امسال با افزایش میزان تولید سوخت در پالایشگاه‌های کشور، ظرفیت مناسبی برای ذخیره‌سازی فرآورده در کشور ایجاد شد.

با افزایش تولید بنزین از محل راه‌اندازی فاز سوم پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج‌فارس، حجم ذخایر بنزین کشور رشد قابل توجهی یافت به طوری که در مقایسه با مدت مشابه پارسال حدود 400 میلیون لیتر افزایش داشت.
در بخش گازوییل نیز تولید پالایشگاهی بیشتر از مقدار مصرف داخلی بود و بخشی از آن به صادرات اختصاص یافت، به گونه‌ای که از ابتدای سال 97 به ‌طور میانگین روزانه 98 میلیون و 200 هزار لیتر گازوییل در کشور تولید شد که با توجه به مصرف روزانه 81 میلیون و 800 هزار لیتری گازوییل در سال 97 حدود 16 میلیون لیتر فرآورده مازاد تولید شده که بخشی از آن در نیروگاه‌ها و بخشی نیز در انبار مخازن راهبردی ذخیره‌سازی شده است.

به گفته علیرضا صادق‌آبادی، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، در سال ٩٧ میانگین مصرف روزانه بنزین ٨٧ میلیون لیتر و میانگین تولید در بهمن سال ٩٧ روزانه ١٠٣ میلیون لیتر بوده که این ارقام نشان‌دهنده فاصله مطلوب تولید و مصرف است.

حفظ استقلال کشور همراه با خودکفایی در تولید بنزین

حسن روحانی، رئیس جمهوری در آیین گشایش رسمی فاز سوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس، اقدام صنعت نفت مبنی بر افزایش 2 برابری تولید بنزین در پنج سال گذشته را از افتخارات دولت دانست که نشان‌دهنده توانمندی دولت تدبیر و امید در شرایط تحریم و اعمال فشارهاست.

از نگاه رئیس جمهوری، وزارت نفت در چند سال گذشته با افزایش کیفیت تولید بنزین و گازوئیل، گام مهمی برای حفاظت محیط زیست برداشته است و امروز به جایگاهی رسیده‌ایم که بیش از 120 میلیون لیتر در روز بنزین و گازوئیل با استاندارد یورو 4 و یورو 5 تحویل مردم داده می‌شود.

کد خبر 111589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha