کد خبر 111600
۱۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۴
کاهش تولید به سنگین وزن های خودرویی رسید + آمار

پرشین خودرو: طبق آمار اعلام شده ازسوی انجمن خودروسازی، تولید کامیون در بهمن ماه سال جاری به ۲۵۲ دستگاه رسیده که نشانگر افت ۸۶.۳ درصدی تولید این محصول است. این در حالی است که چهار شرکت که در زمینه تولید کامیون فعالیت می‌کنند، در بهمن ماه امسال افت ۱۰۰ درصدی داشته‌اند.

به گزارش پرشین خودرو، بر این اساس، تولید انواع کامیون در بهمن‌ماه سال جاری، به ۲۵۲ دستگاه رسیده که نسبت به تولید ۱۸۳۵ دستگاهی در مدت مشابه سال گذشته، ۸۶.۳ درصد کاهش یافته است. در این مدت میزان تولید کامیون در شرکت‌های ارس‌خودرو دیزل و آذهایتکس نیز در بهمن ماه سال جاری هم‌چون مدت مشابه سال گذشته هیچ تولیدی نداشته‌اند.

در بهمن ماه امسال شرکت‌های ایران‌خودرو دیزل، کاریزان خودرو، آریا دیزل موتور و تیراژه دیزل افت ۱۰۰ درصدی تولید داشته‌اند. به ترتیب ایران خودرو دیزل در بهمن ماه سال گذشته ۱۳ دستگاه، کاریزان خودرو جمعاً ۱۰۵ دستگاه، آریا دیزل موتور ۱۰ دستگاه و تیراژه دیزل پنج دستگاه تولید کرده‌اند که با توجه به عدم تولید در بهمن ماه سال جاری افت تولید ۱۰۰ درصدی را تجربه کرده‌اند.

هم‌چنین شرکت زامیاد نیز بهمن‌ماه امسال پنج دستگاه تولید کرد، در حالی که میزان تولید آن در بهمن ماه سال گذشته ۵۶ دستگاه بوده و گروه بهمن نیز جمعاً با تولید ۵۹ دستگاه در بهمن ماه سال جاری و ۶۷۳ دستگاه در مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۹۱.۱ درصد و ۹۱.۲ درصدی کاهش تولید داشته‌اند.

 

کابین کامیون ولوو



علاوه بر این، سایپا دیزل و ماموت نیز کاهش تولیدهای به ترتیب ۸۹.۷ و ۷۳ درصدی تولید را تجربه کرده‌اند. سایپا دیزل بهمن امسال ۶۹ دستگاه تولید کرده در حالی که تولید آن در مدت مشابه سال گذشته ۶۷۲ دستگاه بوده است. هم‌چنین تعداد تولید کامیون شرکت ماموت در بهمن ماه سال گذشته ۲۴۴ دستگاه بوده است اما میزان تولیدش در بهمن‌ماه سال جاری به ۶۶ دستگاه رسیده است.

در این میان، تنها شرکت سروش دیزل مبنا است که با رشد تولید در بهمن ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته همراه شده است. این شرکت در بهمن‌ماه سال گذشته، ۵۱ دستگاه و در بهمن‌ماه امسال با تولید دو دستگاه بیش‌تر، ۵۳ دستگاه تولید و رشد ۳.۶ درصدی داشته است.

هم‌چنین آمار تجمعی تولید کامیون در ۱۱ ماه امسال کاهش تولید ۳۵.۵ دستگاه کامیون را نشان می‌دهد. تولید کامیون در ۱۱ ماهه امسال ۹۶۰۹ دستگاه بوده در حالی که در مدت مشابه سال گذشته ۱۴ هزار و ۸۹۷ دستگاه کامیون تولید شده است.

کد خبر 111600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha