کد خبر 111616
۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۷
ایران در مصرف سوخت رتبه نخست را در دنیا دارد

پرشین خودرو: هاشمی گفت : همان طور که میدانید ایرانی‌ها بیشترین سرانه مصرف سوخت را در جهان دارند و می‌توان با اقداماتی نظیر تقویت و گسترش سیستم حمل و نقل عمومی کاری کرد که مردم کمتر به سراغ خودرو‌های شخصی بروند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از میزان، محسن هاشمی افزود: در آستانه سال جدید خوب است یادی کنیم از شهدای دوران انقلاب و دفاع مقدس و نیز شهیدان بهشتی، رجایی و باهنر و همچنین شهدای حرم و همه آن‌هایی که برای استقلال و آزادی این سرزمین فداکاری کردند؛ از جمله آن‌ها امام راحل و مرحوم هاشمی رفسنجانی.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه ارزش فضای سبز در تهران بسیار بالاست و ما در شورای شهر تلاش داریم در کنار درختکاری و گسترش فضای سبز باغ‌های تهران را هم حفظ کنیم، عنوان کرد: همان طور که می‌دانید جلوی تخریب این باغ‌ها گرفته شده است و مصوبه‌هایی که مجوز تخریب می‌داد لغو شده است. در تهران حدود ۴۷۳ پرونده درخواست مجوز برای تخریب بلاتکلیف بود و به همین دلیل شهرداری تهران استفساریه‌ای به شورا داد تا این پرونده‌ها تعیین تکلیف شود که شورا بعد از دو ساعت بحث و بررسی به ۶۲ درخواست که تمامی مراحل درخواست مجوز آن طی شده بود و حتی بیشتر مبالغ عوارض آن که جمعا در حدود ۱۷۰ میلیارد تومان پرداخت شده بود، اجازه ساخت داد. شورا برای حفظ باغ‌های تهران طرح خانه باغ را در دستور کار دارد که با اجرای آن باغ‌های تهران حفظ خواهند شد.
 

هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که تنها با کاشت درخت نمی‌توان جلوی آلودگی را گرفت، گفت: بهترین راه برای کاهش آلودگی شهر تهران کاهش مصرف سوخت است که باید در این زمینه تلاش کنیم. همان طور که میدانید ایرانی‌ها بیشترین سرانه مصرف سوخت را در جهان دارند و می‌توان با اقداماتی نظیر تقویت و گسترش سیستم حمل و نقل عمومی کاری کرد که مردم کمتر به سراغ خودرو‌های شخصی بروند.


وی ادامه داد: خوشبختانه در این زمینه زیرساخت‌های خوبی در کشور ایجاد شده است و می‌توان با تجهیز بیشتر ناوگان حمل و نقل عمومی مثل خرید اتوبوس و به جریان انداختن بیشتر واگن‌های قطار حمل و نقل عمومی را گسترش داد تا جایی که بتوان به رکورد ده میلیون سفر در روز از طریق مترو و اتوبوس رسید.

هاشمی تصریح کرد: ساخت تونل به اندازه یک اتوبان پنجاه باندی می‌تواند ظرفیت حمل و نقل عمومی ایجاد کند و البته در این زمینه زیرساخت‌های لازم ایجاد شده و همه چیز برای گسترش حمل و نقل عمومی فراهم است. از سوی دیگر هم با تلاش مهندسان تمامی مراحل ایجاد زیرساخت‌ها در این زمینه بومی شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با درخواست از همه برای کمک کردن به شهرداری تهران برای حل مشکلات پایتخت گفت: خوشبختانه با تثبیت مدیریت شهری و حضور دکتر حناچی امیدوارم مشکلات شهر تهران به مرور حل شود.

وی در پایان اظهار کرد: ما در تهران نیاز به گونه‌هایی جدید برای درختکاری داریم که هم اکسیژن بیشتری تولید کند و هم مناسب آب و هوا و اقلیم تهران باشد که امیدوارم در این زمینه توجهات کافی صورت گیرد تا ضمن کاشت درختان، فضا به گونه‌ای طراحی شود که مردم هم بتوانند از این محیط‌ها استفاده کنند.

کد خبر 111616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha