کد خبر 111642
۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۴
بیشترین تورم در کدام استان‌ها بوده است؟!

پرشین خودرو: اتاق بازرگانی تهران در گزارشی به بررسی وضعیت تورم در استان‌ها پرداخته که بر این اساس استان کردستان در شاخص تورم نقطه به نقطه بالاترین درصد را داشته است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، بر اساس آمارهای رسمی ارائه شده در بهمن ۱۳۹۷ و در حوزه شاخص قیمت تمامی کالاها تورم نقطه به نقطه در بسیاری از استان‌ها در مرز ۵۰ درصد قرار گرفته و در این بین استان کردستان با ۵۲.۵ درصد بالاترین تورم را داشته است. بعد از آن چهارمحال و بختیاری با ۵۱.۴ و خراسان شمالی با ۵۱.۱ در رده‌های بعدی قرار دارند.

پایین‌ترین تورم نقطه به نقطه نیز به استان قم با ۳۵.۳ درصد اختصاص یافته و پس از آن هرمزگان و کرمان قرار گرفتند. هم‌چنین در حوزه تورم ماهانه بالاترین درصد به قم و یزد با ۳.۵ اختصاص یافته و پایین‌ترین تورم ماهانه نیز به استان هرمزگان با ۱.۶ درصد تعلق دارد.

در این زمینه، تهران با ثبت ۱.۷ درصد در کنار گیلان، یکی از استان‌های است که کمترین تورم ماهانه را پشت سر گذاشته‌اند. در شاخص تورم ۱۲ ماه، استان لرستان با حدود ۲۸ درصد بالاترین تورم را به ثبت رسانده و پس از آن استان‌های ایلام، و چهار محال و بختیاری قرار دارند. پایین‌ترین تورم ۱۲ ماه نیز به استان کرمان با ۱۸.۸ درصد اختصاص یافته و پس از آن قم و هرمزگان قرار دارند.

در بررسی شاخص قیمت خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات نیز در تورم نقطه به نقطه بالاترین درصد به بوشهر با ۷۷.۲ درصد اختصاص یافته و چهارمحال و بختیاری و یزد در رده‌های بعدی هستند؛ در این شاخص، زنجان با ثبت حدود ۵۰ درصد تورم پایین‌ترین تورم در میان استان‌ها را به خود اختصاص داده است.

در حوزه تورم ماهانه در قیمت خوراکی‌ها و آشامیدنی نیز بالاترین تورم به قم و سپس یزد و همدان با حدود ۶ درصد اختصاص یافته و استان‌های کرمان، زنجان و فارس نیز با حدود ۲.۵ درصد پایین‌ترین تورم را داشته‌اند.

در شاخص تورم ۱۲ ماه نیز چهارمحال و بختیاری، بوشهر و هرمزگان با تورم حدود ۳۶ درصدی بالاترین درصد و استان‌های زنجان، سمنان و مازندران با تورم ۲۸ درصدی پایین‌ترین تورم را به خود اختصاص داده‌اند.

کد خبر 111642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha